י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חצוף! תתנצל"

עימות סוער בין מרגי לח"כ הרפורמי · צפו

בעוד הכנסת מתכוננת לקראת רגעי ההכרעה בהצבעה על הוועדה המסדרת, עלה ח"כ יעקב מרגי לנאום והתעמת עם יו"ר 'בל"ד' - אלא שחבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב הצטרף והגן על הח"כ הערבי | "מייסדי התנועה שלך הביאו להתבוללות", הטיח מרגי • צפו בעימות הסוער 

עימות סוער בין מרגי לח"כ הרפורמי · צפו
יעקב מרגי/גלעד קריב צילום: ערוץ כנסת

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, התקיימה הערב (שני) ההצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, אך לפני כן עלו עשרות ח"כים לנאום מעל לדוכן. כשהגיע תורו של ח"כ יעקב מרגי מ'ש"ס', זה התפתח מנאום לעימות.

בתחילה התעמת ח"כ מרגי עם יו"ר 'בל"ד' ח"כ סמי אבו-שחאדה, כאשר מרגי התייחס למצב ביפו ויו"ר 'בל"ד' קטע אותו: "אני לא רוצה לרדת יותר ברמת ההתבטאויות שלי כלפיך", עצר מרגי.

אלה שאבו-שחאדה לא הפסיק, ואמר: "אדוני היו"ר, תשים לב לאיזה רמת שיח מדובר", ופה התפרץ בזעם ח"כ מרגי: "אתה רוצה שאני יענה לך כמוך? הבעיה זה אנחנו. אם היינו יודעים לטפל בכם, באמות מידה שלכם הייתם נרתעים!".

אלה שבשלב זה התפרץ חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב ממפלגת 'העבודה': "הם שווי זכויות! 'לטפל בהם'. תתבייש לך". מרגי השיב בחזרה: "תמיד ידענו שהתנועה הרפורמית תומכת בקו המדיני של השמאל האנרכיסטי".

"הרי לא רציתם שתקום פה מדינת ישראל. אבות אבותיך לא רצו את מדינת ישראל", זעם מרגי והמשיך, "אתה ושכמותך לא רציתם שמדינת ישראל תקום. חצוף תתנצל קודם כל!".

"הבנים שלי לוחמים בצה"ל", אמר ח"כ מרגי בתגובה לקריאה של קריב שישלח את הילדים שלו לצבא והמשיך, "חצוף! אתה חצוף! אתה ושכמותך ומייסדי התנועה שלך שהביאו להתבוללות! התבוללות של עם ישראל".

יעקב מרגי גלעד קריב סמי אבו שחאדה עימותים בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד