י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תעלומה במערכת הפוליטית

למי קרץ גדעון סער ברגעי המפלה בכנסת. צפו

לאחר המפלה שספג נתניהו בהצבעה על הרכב הממשלה, מתגלים יותר פרטים על הדרמה מאחורי הקלעים - כאשר מתברר כי לפיד הצליח להביא את עבאס לתמיכה בהצעה שלו | וגם, האם סער ידע שהכל קורה מראש? • צפו ותחליטו

למי קרץ גדעון סער ברגעי המפלה בכנסת. צפו
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ב'ליכוד' סופרים נזקים ומלקקים את הפצעים לאחר ההפסד הצורב במליאת הכנסת הערב (שני), אט אט מתגלים פרטים חדשים מאחורי הדרמה הפוליטית.

מי שצפה בשידור החי של ערוץ 'כנסת', קלט כי ברגעי ההצבעה הדרמטיים יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, קרץ למאן דהוא בעינו השמאלית, משל היה מרמז על הבאות. זאת בעודו יושב במליאה מאחורי אויבו בנימין נתניהו, שקפא על מקומו, בעוד סער נע בנוחות על הכיסא.

לפי כמה דיווחים, הקריצה כוונה אל אחד מראשי גוש השינוי, מה שמעלה את השאלה, האם סער ידע כי עבאס יתנגד להצעה של 'הליכוד'. ומנגד, ב'כאן 11' דווח כי הקריצה היתה דווקא לשר האוצר ישראל כץ.

על ההתנגדות המפתיעה של עבאס להצעה של 'הליכוד', למרות הצהרותיו הקודמות, דווח ב'וואלה!' כי יאיר לפיד פעל מאחורי הקלעים לקירובו של יו"ר 'רע"מ' בתמורה לשורת תפקידים עד שתוקם ממשלה.

על פי הדיווח, לפיד התחייב בפני עבאס לחברות בוועדת הכספים, ראשות הוועדה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית וכן תפקיד סגן יו"ר הכנסת.

למרות התפקידים, הדבר המרכזי שגרם לעבאס ול'רע"מ' להצביע נגד ההצעה של בנימין נתניהו, היא העובדה שהאחרון סיכם עם נפתלי בנט כי בתמורה לתמיכה בהצעה שלו, 'ימינה' תקבל שתי מקומות בוועדה.

וההצעה הזו, של נתניהו לבנט, גרמה לעבאס להתנגד להצעת 'הליכוד', כיוון שלא אהב שסיכמו את זה מאחורי הגב שלו ולכך שלבנט יהיה כוח רב יותר ממנו.

גדעון סער ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד