י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגנה את האלימות

"תסכול מתמשך" • התגובה של חולדאי למהומות

אמש התייצב חולדאי לימין ראש הישיבה שהותקף בתחום שיפוטו, היום בחר רון חולדאי להאיר ולהסביר את מצוקת ערביי העיר | כוחות משטרה רבים נערכים באזור לערב נוסף של מהומות

"תסכול מתמשך" • התגובה של חולדאי למהומות
רון חולדאי בהצהרה לתקשורת צילום: מתוך הפייסבוק שלו

אתמול (ראשון) צעדו ראש ישיבת 'שירת משה' ביפו, הרב אליהו מאלי, ומנהל הישיבה משה שנדוביץ׳ ברחובות העיר יפו שבמרכז הארץ, והותקפו באלימות קשה. כאשר כל חטאם היה כי הלכו לרכוש דירה ביפו לשימוש הישיבה. סביב השניים התקהלה צעירים ערבים, אשר החלו להכות ולבעוט בהם.

אמש, כמחאה התארגנה הפגנת מחאה בעיר של קבוצת יהודים מתושבי העיר, מולם התייצבו צעירים ערבים בעיר והרוחות התלהטו. במהלך ההפגנות עצרו שוטרי תחנת יפו שלושה תושבי יפו בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר, במהלכן הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הנמצאים במקום לשמירה על הסדר הציבורי.

גם הערב נערכו במשטרה באזור בכוחות גדולים, לאור ההערכות כי המהומות יימשכו גם היום. וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בחר להגיב ולהצדיק במידה מסויימת את הפורעים המוסלמים, לאחר שאמש גינה את תקיפת הרב.

בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו פרש חולדאי את משנתו: "בעקבות האירועים שקרו אמש ביפו, בחרתי שלא להשתתף בקרקס התקשורתי שצובע הכל בצבעי שחור ולבן. במקום זה נדרש שיח" פתח חולדאי.

"שוחחתי היום עם פעילים ומנהיגים מכל זרמי האוכלוסיה היפואית. דיברנו על הקשיים והמצוקות ביפו, אבל בראש ובראשונה - על הצורך בסיומה המיידי של אלימות מכל סוג. חשוב לומר – מה שאנחנו רואים הוא לא סכסוך לאומי בין יהודים וערבים. הוא תוצאה של תסכול מתמשך של דור שלם של יפואים שלא יכולים להמשיך להתגורר בה - בגלל מחסור בדיור, בגלל מחירי נדל״ן מאמירים, ולאחרונה - גם בגלל דיירים מוגנים נדרשים על ידי המדינה לרכוש את הבתים שבהם הם חיים במחירים גבוהים - או לעזוב" פירט ראש העיר.

עוד הוסיף: ,הקושי כבד במיוחד בקרב הציבור הערבי-יפואי, שחלופות הדיור שלו מצומצמות במיוחד. כל זה כמובן לא מצדיק אף גילוי של אלימות - אבל התעלמות ממשלתית והעדר טיפול במצוקותיהם של ערביי ישראל בכלל הנושאים (כפי שראוי לכל אזרח במדינה) - ימשיך לשרת את התסיסה והסכסוך. העירייה פועלת בנושא באפיקים שונים – במיוחד בתחום הדיור. אנחנו פועלים בשיתוף עם פעילים מהקהילה כדי להבנות תהליך שקוף ומקצועי מול המדינה על מנת שדיירים מוגנים יוכלו לרכוש את דירותיהם. זוהי מצוקה אמיתית שאני מתכוון לעשות כל מה שניתן כדי להביא אותה לפתרון".

"במקביל, אנחנו פועלים לבניית דיור בהישג יד לקהילה המקומית וליצירת מעטפת בתחום החינוך, הרווחה והקהילה שתוכל לתת מענה מיטבי לילדים ולבני הנוער. נמשיך להיות מחוייבים לשימורה של יפו כסמל לחיים משותפים, והעיקר - נעשה הכל על מנת שכולם יוכלו לחיות בה בשלום ולא נשלים עם אף גילוי של אלימות" סיכם.

מוקדם יותר היום, שוחח מנהל הישיבה משה שנדנוביץ׳ מנהל ישיבת 'שירת משה' ביפו, שהותקף אתמול יחד עם הרב אליהו מאלי עם 'בחדרי חרדים', והבהיר: "התקיפה הייתה על רקע זה שאני יהודי. לא עשינו שום פרובוקציה". הוא הוסיף ותיאר את האירוע, "נתנו לנו מכות סטירות מכות אגרופים. לא סימפטי בכלל".

רון חולדאי יפו מהומות תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד