י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוועדה לא מסתדרת

הפסד צורב נוסף לליכוד • "ראש האופוזיציה יהיה בנימין נתניהו"

לאחר שיו"ר רע"מ ביצע מחטף בהצבעה במליאה וחבר ללפיד, כמחאה על דברי סמוטריץ', התכנסו חברי הוועדה המסדרת בניסיון להגיע להסכמות, אך גם שם ספג הליכוד מהלומה נוספת וההצעה נפלה | המשמעות, הכנסת תמשיך להיות משותקת. והצדדים ימשיכו להתקוטט

הפסד צורב נוסף לליכוד • "ראש האופוזיציה יהיה בנימין נתניהו"
מיקי זוהר צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יושב ראש ימינה נפתלי בנט הבין מוקדם יותר היום (שני) כי מנסור עבאס הפך להיות לשון המאזניים, לאור חבירתו ליאיר לפיד בסדר המינויים לוועדה המסדרת. בנט חובר לליכוד אוטומטית וללא כל תמורה, וערכו הפוליטי יורד הן בימין והן בשמאל. לאור כך ביצע בנט תמרון נוסף שמיצב אותו חזרה לצד גוש השינוי. 

רוב חברי הוועדה המסדרת שנוהלה בראשות חבר הכנסת מיקי זוהר, התנגדו להצעת יו"ר הוועדה לבחור בשני סגנים ליו"ר הכנסת, ח"כ אחד מכל גוש, סגנים שיכהנו כנשיאות הכנסת.

יו"ר הוועדה אמר כי תוצאת ההצבעה מהווה שיתוק של הכנסת. לאור התוצאה של 12 חברי כנסת שתמכו בהצעה, מול 20 חברי כנסת שהתנגדו להצעה, והצעת הליכוד נפלה. לאור ההפסד המסתמן התחוללה סערה בוועדה, והנוכחים יצאו להפסקה.

מספר המתנגדים גבוה כל כך לאור חבירתו של נפתלי בנט יושב ראש מפלגת ימינה לגוש השינוי בראשות יאיר לפיד, והודיעה כי היא מצביע בניגוד לעמדת הליכוד. מוקדם יותר הזהיר נתניהו כי באם בנט לא יצביע עם הליכוד הוא חובר לשמאל. אז בצהריים הוא חבר לימין, ובערב לשמאל.

בכך ספג הליכוד מהלומה נוספת, יושב ראש הוועדה המסדרת סיכם בייאוש: "אנחנו מבינים ומפנימים שמפלגות הימין בדרך לאופוזיציה. בנימין נתניהו יהיה יו"ר האופוזיציה". 

יו"ר הוועדה זוהר סירב להעלות להצבעה הצעה נגדית להצעתו להמלצה לבחירת מספר שונה של סגני יו"ר הכנסת. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הציע לבחור בשלושה סגנים ליו"ר הכנסת שמשתייכים לגוש השינוי, מעבר ליו"ר הכנסת יריב לוין ויעקב מרגי מסיעת ש"ס.

אולם יו"ר הוועדה הודיע כי הוא יחדש את דיוני הוועדה רק לאחר שישגו הסכמות. ולפיכך, הוועדה לא דנה בהקמת ועדות זמניות.

ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת 'העבודה', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זה לא היום של מיקי זוהר. קבלו מה קורה עכשיו בועדה המסדרת: למיקי זוהר שוב אין רוב, אז הוא עושה מה שהוא הכי טוב בו ומנסה לעשות מחטף. מסרב להעלות להצבעה את הצעת גוש השינוי. ‏הניצחון היום היה צעד ראשון. אנחנו נעשה הכל כדי שעוד 15 יום הביזיון הזה יסתיים והמנדט יעבור לגוש השינוי".

יו"ר סיעת 'מרצ', ח"כ תמר זנדברג, התייחסה אף היא בחשבון הטוויטר שלה למהלך של זוהר: "‏מיקי זוהר מציג: אם אין לו רוב בוועדה המסדרת, אין כנסת מתפקדת. הליכוד החליט לשתק את הכנסת, היו"ר מיקי זוהר במיעוט ומבחינתו אם אין לליכוד רוב - לעזאזל הכנסת והמדינה".

חברו לשעבר של זוהר, זאב אלקין אמר: "‏מיקי זוהר כעת בוועדה מסדרת אחרי ההפסד בהצבעה במליאה וגם הפסד בהצבעה בוועדה מסדרת: "אנחנו בדרך לאופוזיציה, בנימין נתניהו יהיה יושב ראש האופוזיציה!״. מעניין מה יגידו על זה בבלפור?! נראה לי זה לא היום של מיקי זוהר".

מיקי זוהר הגיב לו: "‏‎נכון, זה היום שלך. כאיש קדימה ועד לא מזמן ליכודניק, סגרת היום עם סער את הדיל עם רע"מ ולפיד. אין ספק שאלו ימי הזוהר שלך, אני מבטיח לך שנעשה הכל כדי שהציבור לא ישכח אותם לעולם".

בתוך כך, ההערכה היא כי למרות ההישג לגוש השינוי מסתמן כי משה גפני ישמור על מקומו בראשות ועדת הכספים הזמנית ואילו ראשות ועדת חוץ וביטחון תעבור לידי 'יש עתיד', כאשר מסתמן כי מס' 2 במפלגה, חברת הכנסת האלופה במיל' אורנה ברביבאי היא זו שתכהן כיו"ר הוועדה היוקרתית.

להלן שמות חברי הוועדה המסדרת:

נציגי סיעת הליכוד: חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, יו"ר הוועדה, גלית דיסטל, אופיר כץ, חווה אתי עטייה, דוד ביטן, שלמה קרעי, קטי קטרין שטרית, ומאי גולן.
נציגי סיעת יש עתיד: קארין אלהרר, מירב בן ארי, יואב סגלוביץ', ובועז טופורובסקי.
נציגי סיעת ש"ס: יעקב מרגי ומיכאל מלכיאלי.
נציגי סיעת כחול לבן: איתן גינזבורג, ויעל רון בן משה.
נציגי סיעת ימינה: מתן כהנא ועידית סילמן.
נציגי סיעת העבודה: רם שפע ואפרת רייטן מרום.
נציגי סיעת יהדות התורה: יעקב אשר ויעקב טסלר.
נציגי סיעת ישראל ביתנו: עודד פורר ואלכס קושניר.
נציגי סיעת הציונות הדתית: שמחה רוטמן ואורית סטרוק.
נציגי סיעת הרשימה המשותפת: אחמד טיבי וחבר נוסף.
נציגי סיעת תקווה חדשה: זאב אלקין ויועז הנדל.
נציגי סיעת מרצ: תמר זנדברג ועיסאווי פריג'.
נציג סיעת רע"מ: ווליד טאהא.

בנימין נתניהו מיקי זוהר אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד