י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אשריך רבי עקיבא

צפו: חרדים וגויים ליוו את הנרצח למנוחות

בהלוויה רווית כאב ויגון הובא למנוחות אחרי כחודש מיום הירצחו, עקיבא בן אברהם הי"ד, כשבהלוויה נוכחים בני משפחתו הנוצריים לצד רבנים ואנשי הקהילה החרדית בה היה חבר | חברו ספד ואמר ל'בחדרי': "הוא היה אדם נחמד, צנוע, שמח וידידותי. אני אתגעגע אליו מאוד"

צפו: חרדים וגויים ליוו את הנרצח למנוחות
הלוויתו של עקיבא בן אברהם הי"ד צילום: Chicago Jewish Funeral

אחרי כחודש מאז נרצח על ידי חברו הגוי, הובא עקיבא בן אברהם הי"ד, גר צדק תושב שיקגו, למנוחת עולמים בהשתתפות קהל רב יהודים, לצד גויים.

מנחם בהר משיקגו, חברו הקרוב של עקיבא ביכה וספד לחברו הקרוב שנכנס תחת כנפי השכינה בשנים האחרונות.

מנחם סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מכיר את עקיבא מזה זמן רב, הם התפללו יחד באותו בית כנסת בשיקגו. "ידידי היקר עקיבא, היה יהודי גר צדק, אמריקאי אפריקני, הוא היה אדם נחמד, צנוע, שמח וידידותי, הכרתי אותו אצל הרב משה סולובייצ'יק מבית הכנסת בשיקגו, קהילה אורתודוכסית, חגגנו שבתות יחד, חגים, העברנו יחד ימי צום, היינו חברים טובים, אני אתגעגע לחברי עקיבא היקר, ברוך דיין האמת".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גופתו נמצאה עטופה בשטיח בסוף החודש שעבר, 11 ימים לאחר ששותפו לדירה, אנטון אורביקאס רצח אותו וניסה להעלים את גופתו. 

עדיין לא ברור, מה קדם ומה המניע לרצח שהתרחש על פי העולה מהחקירה ב-17 במרץ, כאשר אנטון אורביקאס היכה בראשו של עקיבא פעמים רבות באמצעות מוט של מיטה, שאליו היה מחובר בורג. הוא אמר לשוטרים בזירה כי הוא ידע שחברו גוסס אך הותיר אותו להתבוסס בדמו למוות אך לא התקשר לאמבולנס. כך פרסמה המשטרה.

על פי החשד, אורביקאס הסתיר את הגופה ובכך "שינה את זירת הפשע" אמרו במשטרה. לאחר תלונות של שכנים על ריח רע בבניין, ביום 11 שלאחר הרצח, הגיעו שוטרים לדירה בסביבות השעה 8:00 בבוקר. ומצאו את גופתו של עקיבא מכוסה בשטיח ובברזנט כחול.

עקיבא הי"ד.

מאחר ומדובר היה במקרה רצח, המשטרה דרשה לנתח את הגופה כדי להביא להרשעתו של הרוצח. והקבורה התקיימה רק ביום שישי האחרון (ד' אייר) בשעה 11:00 בבוקר. בהלוויה השתתפו חרדים שהגיעו ללוות את עקיבא בדרכו האחרונה, ובני משפחת הנרצח מהקהילה האפרו אמריקנית בשיקגו. ההלוויה נערכה בבית העלמין 'בני ציון' שיקגו - אילינוי.

בהלוויה השתתפו מספר רבנים מהאזור, שספדו לו בהלוויה ואמרו לבני המשפחה הלא יהודים, "עקיבא היה חלק מאיתנו, הוא הרגיש שייך אלינו ואנחנו החשבנו אותו כמו אח שלנו, אנחנו מאד כאובים ומשתתפים בצערכם הנורא, הלב שלנו מאד שבור".

אחד האחים האפרו אמריקנים, ספד לעקיבא בהלוויה, ואמר למלווים: "אח שלנו הגיע אליכם מרקע אחר, אנחנו למדנו דרכו את הרקע והתרבות שלכם, זה לא משנה מה הדת של כל אחד ואחד, משנה ההתנהגות, דרך ארץ, וזה מה שהיה פה, אחווה וידידות".

בניתוח שלאחר המוות נקבע, כי עקיבא נפטר מפציעות רבות לאחר ההתקפה ומותו נרשם כהריגה בכוונה תחילה, כך על פי דו"ח הניחוח שלאחר המוות.

בחקירה התברר עוד כי השוטרים הוזעקו לבדיקת הדירה, שמוגדרת כדירת רווחה שבוע וחצי קודם לכן, אך אורבינקס לא הרשה לשוטרים להיכנס לדירה, ודיבר איתם דרך הדלת. אך לאחר שאחת השכנות הריחה את ריח הגופה, המשטרה ערכה חיפוש נוסף בדירה. יצוין כי החשוד ברצח אנטון אורבינקס, אובחן בעבר כחולה סכיזופרניה.

רצח מחריד גר צדק אפרו אמריקני שיקגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד