י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האסטרטגיה של נתניהו קורסת

הרבנים במכתב: "אסור לממשלה להתבסס על מפלגות ערביות"

ברקע ההתנגדות החד-משמעית של סמוטריץ׳, רבנים בכירים בציונות הדתית תומכים בו, ומפרסמים מכתב ששולל ממשלה שנשענת על 'רע"מ': "הנהגה חייבת להיות בידי העם היהודי" | המכתב סוגר לנתניהו את האפשרות להפעיל לחץ על יו"ר 'הציונות הדתית' דרך רבנים

הרבנים במכתב: "אסור לממשלה להתבסס על מפלגות ערביות"
השר סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלת ימין בתמיכת 'רע"מ' מתרחקת: אתמול (שני) פורסם כי רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי הוציאו מכתב, שבו הם מביעים את התנגדותם לקואליציה שנשענת על מפלגה ערבית.

"ממשלה בישראל אסור לה שתתבסס על מפלגות ערביות בעלת שאיפות לאומיות איסלאמיות", כתבו הרבנים במכתב והמשיכו, "לא בתמיכה ב'קום עשה', לא בהימנעות ולא באי הגעה למליאה ב'שב ואל תעשה'".

"הנהגת המדינה היהודית חייבת להיות בידי העם היהודי בצורה מלאה. כל ממשלה בישראל חייבת להישען על מפלגות יהודיות", הוסיפו במכתב שפורסם ב'חדשות 12'.

בנוסף, הרבנים קראו גם חברי הכנסת: "אנו קוראים לנבחרי הציבור שלא להתפתות אחר מילים יפות שכל מטרתן היא לסמא את עיני הציבור בישראל ולהכשיר חלילה את השרץ של הקמת ממשלה בישראל בתמיכת אויבינו".

"חלילה לנו לפתור את המשבר השלטוני בו לצערנו מצויה מדינת ישראל באופן שעליו נשלם מחיר כבד עוד שנים רבות ואחריתו מי ישורנו", הוסיפו.

הרבנים שחתמו: הרב שלמה אבינר, הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר ולדמן, הרב דוד חי הכהן, הרב צבי ישראל טאו הרב דוב ליאור והרב חיים שטיינר.

מכתב הרבנים\\קרדיט: חדשות 12

חוץ מזה שהמכתב מביע תמיכה ביו"ר 'הציונות הדתית' שמתנגד לממשלה בתמיכת 'רע"מ', הוא גם מחסל את האופציה שבה נתניהו יפעיל לחץ "בדקה ה-90" על סמוטריץ׳ להסכים לממשלה שנשענת על עבאס, דרך הרבנים.

אתמול בישיבת הסיעה הבהיר שוב יו"ר 'הציונות הדתית', כי לא יסכים לממשלה שנשענת על 'רע"מ': "הקמת ממשלה שנשענת ותלויה במי שמזדהים עם אויבי ישראל, מחבקים ומעודדים מחבלים ואינם מקבלים את מדינת ישראל כמדינה יהודית - מסוכנת, וחובה למנוע אותה".

"אין לי ספק שלמרות קולות מבולבלים שנשמעים בשולי מחנה הימין", התייחס לקריאות שלו להסכים לממשלה בהימנעות עבאס והמשיך, "אף אחד מראשי מפלגות הימין לא באמת מעלה בדעתו להקים ממשלה שכזו".

בצלאל סמוטריץ מפלגת רע"מ ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד