י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניית אסטרטגיה

האם כדאי לקחת ייעוץ עסקי בתקופה של משבר כלכלי עולמי?

כל עסק חייב לבנות לעצמו אסטרטגיה של יציאה מהמשבר • לא מעט עסקים בישראל ובעולם כולו מצאו את עצמם על סף מצבים מורכבים מאוד. רבים מהם לא הצליחו לשרוד ונאלצו לסגור את העסק

האם כדאי לקחת ייעוץ עסקי בתקופה של משבר כלכלי עולמי?
אסטרטגיה שיווקית צילום: canva

משבר הקורונה יצר משבר כלכלי עולמי. לא מעט עסקים בישראל ובעולם כולו מצאו את עצמם על סף מצבים מורכבים מאוד. רבים מהם לא הצליחו לשרוד ונאלצו לסגור את העסק. על אף שמשבר הקורונה עדיין לא חלף לגמרי, ניתן להתחיל לראות את האור בקצה המנהרה. כל בעל עסק שהפסיד בתקופת הקורונה חייב לעשות את כל מה שאפשר על מנת לצאת מתקופת הקורונה כמה שיותר בטוב מכל הבחינות, לרבות מבחינה כלכלית. המטרה היא להתחיל ולשקם את העסק ועל כן, כל בעל עסק חייב לבנות לו אסטרטגיית יציאה מהמשבר שכוללת בה את כל השלבים הנכונים על מנת לשקם את העסק. דווקא בתקופה של משבר כלכלי עולמי, כל עסק שמעוניין לצאת מהמצב שבו הוא נתון, חייב לבחור בייעוץ עסקי מקצועי ומנוסה שיסייע לו לצאת מהמשבר שבו הוא נתון.

בניית אסטרטגיה ליציאה מהמשבר

כאמור, כל עסק חייב לבנות לעצמו אסטרטגיה של יציאה מהמשבר. ראשית כל, יש להעריך את כל הנזקים שהביא עימו המשבר לעסק. בהתאם לכך, חשוב מאוד להתבסס על מידע כמה שיותר אמין ומדויק הנוגע לעסק ומאפשר צפי והערות טובות לגבי העתיד, לגבי יעילות השקעת אנרגיה וזמן בכיוונים מסוימים ועוד. על אף שמדובר על תקופה שבה עדיין קשה מאוד לשער כיצד תראה התנהגות צרכנית שגרתית לאחר תום הקורונה, זמינות המלאי מספקים, המצב התזרימי של העסק ועוד, עדיין חשוב לעשות את כל מה שניתן על מנת לגבש אסטרטגיה כמה שיותר קרובה שתסייע לעסק לצאת מהמשבר שפקד אותו ולהתחיל להתקדם שוב מחדש.

ארגון נתוני העסק

על בעלי עסקים רבים משבר הקורונה כפה זמן פנוי בשל העובדה שהם נאלצו לסגור את העסק לפרקי זמן ארוכים. חשוב מאוד שגם אם העסק שלכם עדיין לא חזר לפעילות שוטפת, כדאי מאוד שתבצעו סדר, ארגון והיערכות של העסק בכמה מישורים שונים, על מנת לשוב בצורה מדויקת יותר להתנהלות עסקית שוטפת. אם הזנחתם עד כמה את התחום של הניהול הפיננסי, זה הזמן שלכם לעשות סדר בנושאים שונים כגון: תזרים מזומנים, הלוואות, ביטוחים, תשלומים מספקים, גבייה מלקוחות ועוד. סדר פיננסי הוא דבר שיוצר סדר באופן כללי בעסק. כמו כן, כדאי מאוד להקדיש מחשבה לכל מה שנוגע לעובדים שבארגון. חשבו האם יש צורך לצמצם משרות בארגון, האם ישנם תפקידים שכבר פחות רלוונטיים בעסק וכדאי לצמצם את השכר על תפקיד שלא מספיק מכניס לעסק ועוד. כוח אדם בעסק בתקופה שלאחר המשבר חייב להיות ממוקד, מדויק ורלוונטי בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק.

ייעוץ עסקי- מדוע הוא יסייע לעסק שלכם דווקא עכשיו?

ייעוץ עסקי הוא ללא ספק שירות חיוני שחשוב מאוד שכל עסק יקבל באופן שוטף. כאשר מדובר על התקופה הנוכחית, אין ספק שחשוב מאוד להיעזר בייעוץ עסקי אפילו יותר. יועץ עסקי מקצועי מביא עימו כמה איכויות חשובות שיכולות לתרום לזיהוי הזדמנויות חדשות לעסק. הוא לא קשור באופן רגשי אל העסק ועל כן הוא יכול להסתכל על העסק מנקודות מבט אובייקטיבית. שנית, ההיכרות המעמיקה שלו עם הפן הפיננסי, עם שוק העסקים ועם המגמות השונות שהולכות ומצטיירות וכן ההכרות שלו עם אפשרויות חדשות שנפתחות לכל עסק דווקא עכשיו מאפשרים לו להצביע על הזדמנויות שונות שהעסק יכול לפספס. מעבר לכך, יועץ עסקי מביא איתנו ניסיון רב בתור מנהל עסקים בשטח שהתמודד עם משברים ואתגרים מכל סוג בארגונים שונים. היועץ הצליח לסייע לעסקים רבים לצאת מהמשברים בצורה הטובה ביותר. יש לו השכלה כלכלית אקדמאית נרחבת ולכן הוא יכול לסייע לכל ארגון להתייצב בצורה הטובה ביותר גם לאחר משברים ובו בזמן להקטין את הנזקים שנוצרים.

יועץ עסקי יכול לסייע לכל עסק לבחון את מצב העסק בנקודת הזמן הנתונה, לבחון את ההשלכות השונות של משבר הקורונה על העסק, את המטרות העתידיות של העסק ואת הדרך להגיע למימוש אותן מטרות. מתוך נקודת מבט מדויקת על המציאות ועל העסק כולו הוא יכול לסייע לכל עסק לצאת מהמשבר שבו הוא נתון שלב אחר שלב, צעד אחר צעד. לא פעם בחירת יועץ עסקי מקצועי מהווה את ההבדל שבין עסק מצליח לבין עסק שבסופו של דבר נופל לחלוטין ומגיע למצב שהוא צריך לסגת מהעולם העסקי.

על אף שהיציאה מהמשבר תהיה הדרגתית, סביר להניח שכל עסק וכל אדם מעוניינים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר. לכן, באמצעות ייעוץ עסקי העסק שלכם יבחן את המציאות כפי שהיא ובהתאם לכך, יבנה אסטרטגיה איכותית וחיונית לצורך יציאה נכונה מהמשבר.

כיצד בוחרים יועץ עסקי?

אם הבנתם מהי החשיבות של ייעוץ עסקי לכל עסק ובמיוחד בתקופת המשבר הכלכלי העולמי שכולנו חווים, אתם בוודאי מבינים שזה הזמן לבחור ביועץ עסקי מקצועי שיסייע לכם להוביל את העסק שלכם מחדש להצלחה, מהנקודה שבה הוא מצוי. כיצד תבחרו יועץ עסקי?

ראשית כל, הקפידו לבדוק מהי ההשכלה האקדמאית של היועץ. האם היועץ למד את התחומים שנוגעים לניהול עסקים, כלכלה וכל נושא אחר שרלוונטי לצורך מתן ייעוץ איכותי ומקיף לעסק שלכם. שנית, עליכם לבדוק האם מדובר על יועץ שעוסק בתחום כבר פרק זמן משמעותי. יועץ מעין זה הוא ללא ספק איש מקצוע שכבר ייעץ בעברו לא מעט לעסקים.

בכדי להבין האם מדובר על יועץ שיודע כיצד לבצע את תפקידו היטב, כדאי לקרוא אודות היועץ טרם בוחרים בו ובעיקר לבדוק מיהם הלקוחות שלו, כאשר המטרה היא לוודא שהיועץ אכן סייע לעסקים שהיו ללקוחותיו להתנהל בצורה טובה ויעילה יותר ולהיות עסקים מוצלחים ורווחים.

אם אתם מחפשים יועץ עסקי מקצועי ומנוסה, כדאי שתבחרו ייעוץ עסקי עם דורון עמית

עסקי ייעוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד