י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מרתק ומסקרן

האם נתניהו ידע לפני כולם שבנט ילך עם לפיד?

המאבחן אליהו עזריאל מנתח את שפת גופו של נתניהו בשבועיים האחרונים ומגלה כי נתניהו הרגיש לפני כולם שבקרוב הוא הולך לסיים את כהונתו הארוכה בממשלה. ואיך זה קשור לקריצת העין של סער?

האם נתניהו ידע לפני כולם שבנט ילך עם לפיד?
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (שני) עסקה הברנז'ה העיתונאית בקריצה של גדעון סער בעינו ליאיר לפיד, שעמד מצד שמאל של סער וסימן לו משהו ביד [ולא לישראל כץ]. סער קרץ מבלי להזיז את הראש ומבלי להפנות מבט, כדי שלא יגלו את התרמית שהכין עם עבאס. משמעות קריצת עין בשפת הגוף [בפרט כשהיא מלווה בחיוך לצד] היא הסתרת סוד. אבל המעניין ביותר היה לראות דווקא את הבעת הפנים הקפואה והמפוחדת של נתניהו, עיניו שידרו פחד ואי וודאות, הוא הרגיש משהו מסריח. ביבי מסתבר קורא את המפה גם מבחינה רגשית אינטואטיבית, ולפני כולם הוא חש בתרמית.

בנוסף, באותה עת – במליאה, הייתה איילת שקד נראית משוחחת עם מיקי זוהר ומנסה להיראות מופתעת מהמהלך של עבאס, אך על פי שפת הגוף שלה נראה שהיא ידעה מהמהלך וניסתה להסתיר זאת מזוהר. רוב הסיכויים שהמהלך היה מתוכנן מראש גם עם בנט ושקד.

זה גם מסביר מדוע אלון דוידי פרש מסיעת ימינה ביום ההשבעה לכנסת, פשוט כי גם הוא הבין וידע שבנט החליט כבר מראש ללכת עם לפיד, פשוט כי רק כך יש לו אופציה להיות ראש ממשלה, לא דבר כזה פשוט מבחינתו...

אין לזלזל בתחושות הבטן של נתניהו. הוא כנראה מגבה אותן בנתונים חשבונאים הגיוניים ומצליח לעקוף את כולם בקריאת המפה, גם כשזה ממש לרעתו. במקרה זה לצערו הוא גם לא יכול לשנות את מצבו ומה שנותר לו זה רק להשלים עם הפסדו.

אמש התברר לכלל הציבור שכנראה בנט הוא זה שיהיה ראש ממשלה בישראל. נתון זה הפתיע רבים וטובים אך את נתניהו זה ממש לא הפתיע. הוא חש זאת היטב כבר מהתחלה וידע שבנט מתואם עם לפיד, אך ההודעה ניתנה לכולם רק היום.

איך אני יודע זאת על פי שפת הגוף?

עקבתי אחר שפת הגוף של נתניהו כל השבועיים האחרונים וגילית נתניהו אחר, נתניהו מיואש וכמעט שבור. מניתוח שפת הגוף הסדוקה של נתניהו כל החודש האחרון, מסתבר שנתניהו הרגיש זאת כבר לפני כולם.

לפני שבועיים שנתניהו נאם על בית המשפט ביום פתיחת משפטו, הוא היה נראה יגע עם טון שבור, כתפיו היו שמוטות, קולו היה סדוק, וטון ה'בריטון' הידוע שלו היה נמוך מאוד וחסר חיוניות יחסית.

הבחנתי שבנאומיו האחרונים הדינמיקה שכה אופיינית לו בתנועות הידיים ירדה פלאים. נתניהו שנאומיו ומסריו משולבים תמיד בהרמת ראש נוהג לפתע להשפיל יותר את ראשו, נתניהו שרגיל לשלב הדגמות חיות בידיים, המחשות חדות ואגרופים לחיזוק המסר היה מעט פסיבי כל התקופה, אלו רמזים לירידה חדה באנרגיה המנהיגותית.

בנוסף שמתי לב, שבהרמת כוסית לרגל יום העצמאות עם מערכת הביטחון, נתניהו לא היה עם ארשת פנים שמחה כמו שמצופה ממנו ביום חגיגי זה... הוא גם לא התפאר כל כך במצבנו הביטחוני, אף על פי שהייתה לו סיבה טובה לעשות זאת [ביום התקלה במתקן בנתנז]. שינו זה, הוא סימן נוסף להבנה שלו ולאינטואיציה שלו בכל מה שקשור לסיכוייו להקמת הממשלה בקרוב.

בחושיו החדים והידועים, הוא חש שממש בימים אלה הוא מסיים כהונה ארוכה בחטף, מבלי שהוא מעביר זאת מרצונו לאחד מידידיו המעטים, הוא למעשה חש נגזל ומרומה.... 

חדי העין הבחינו שבטקס יום העצמאות, נתניהו היה יחסית רדום, בלי אנרגיה, בלי ניצוץ אופייני בעיניים. חוסר הנחישות בעיניים לימד אותי כבר לפני שבוע שהוא מיואש מהמצב, ויודע שסיכוייו להקים ממשלה קלושים.

הוסיפו לכך את התיעוב הלא מוסבר שיש לנתניהו כלפי בנט כל השנים, ותבינו פתאום מדוע... פשוט כי נתניהו בחושיו זיהה לפני שנים [ולפני כולם] מי יירש אותו בבוא היום.

אין ספק שחוץ מראש ממשלה מנוסה, נתניהו ניחן בחוש שישי מאוד מפותח.

הכותב: אליהו עזריאל, מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש'.

שפת גוף אליהו עזריאל גדעון סער בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד