ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הציר החזק שוב ניצח

'ישראל ביתנו' ביקשו להדיח את גפני - טיבי בלם

ציר גפני-טיבי שוב ניצח. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'ישראל ביתנו' ביקשו להדיח את גפני כבר בימים אלה מראשות וועדת הכספים, אולם מי שעמד כחומה בצורה נגד ההחלטה, הוא ח"כ אחמד טיבי ידידו הטוב רבות בשנים

'ישראל ביתנו' ביקשו להדיח את גפני - טיבי בלם
מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד הוועדה המסדרת טרם הצביעה על הרכב שתי הועדות הזמניות החיוניות בכל מצב במדינת ישראל, ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון, נראה שחה"כ משה גפני כבר הבטיח את מקומו בראשות וועדת הכספים לתקופה הקרובה, עד שתורכב הממשלה או עד שתתפזר הכנסת ה-24.

למרות שמחנה השינוי מחזיק ברוב בוועדה המסדרת, נראה שגפני לא יודח, מעבר לזה, אמש עלתה הצעה להחליף את משה גפני בראשות וועדת הכספים, אולם הצעה זו ירדה מהשולחן מהר יותר משעלתה, הודות לציר האיתן שמחזיק משה גפני עם נציגי 'הרשימה המשותפת'.

בין השיחות שהתקיימו אמש, נודע ל'בחדרי חרדים' כי נציג 'ישראל ביתנו' חה"כ עודד פורר, העלה דרישה להדיח את גפני מראשות וועדת הכספים, אלא שחה"כ אחמד טיבי בלם את ההצעה ואמר, "לא אתן יד, לא מסכים".

חה"כ טיבי הציע להם כי במקום זאת "תקחו את ראשות ועדת חוץ וביטחון", כאשר טיבי שבלעדיו אין רוב להצעה בוועדה, קבע נחרצות בדיון, "בכספים גפני יישאר".

הרקע הוא הציר החזק בין גפני לטיבי, עליו דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' פעמם רבות. מדובר בקשר ארוך שנים בין שני האישים, שמסייעם זה לזה בשלל מהלכים פרלמנטריים, כך גפני סייע בבלימת חוק המואזין לפני כמה שנים, וטיבי סייע בתמורה בהצבעות הקריטיות שלא היה לחרדים רוב מובטח בהן, כמו החוק לביטול חוק המרכולים ועוד.

בשורה התחתונה, נראה כי גפני ישמור על תפקידו בוועדת הכספים, כשאת ראשות וועדת חוץ וביטחון הזמנית תתפוס ח"כ אורנה ברביבאי מסיעת 'יש עתיד', שיש לה ידע צבאי עשיר, בהיותה האישה הראשונה בצה"ל שהגיעה דרגת 'אלופה'.

ישראל ביתנו עודד פורר אחמד טיבי משה גפני ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד