ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרבי קרע את השמים אצל ה'חתם סופר'

המתח בחסידות לשיא: הנגיד קיבל רק שנתיים מאסר

אחרי ימי תפילה וזעקה בויז'ניץ, בדקות אלו פסק בית המשפט האמריקאי את דינו של הנגיד הויז'ניצאי ר' חיים שטרן לפחות משנתיים מאסר בלבד, בגין עבירות צווארון לבן, וזאת לאחר שהתובע דרש מעל 20 שנות מאסר | עורכי הדין מקווים לקצר בשנה בגין התנהגות טובה. בחסידות מצביעים על התפילה של הרבי בציון ה'חתם סופר'

הנגיד עם הרבי מויז'ניץ
הנגיד עם הרבי מויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

אחרי ימי מתח תפילה וזעקה בחצר חסידות ויז'ניץ, בית המשפט האמריקאי פסק היום (שלישי), את דינו של הנגיד הויז'ניצאי ר' חיים שטרן מארה"ב, לשנתיים מאסר בלבד.

כזכור, לפני כחמש שנים החלו הרשויות הפדרליות בארצות הברית לחקור את הרב שטרן, בחשד לעבירות מס, אשר נחשבות כידוע מהעבירות החמורות בארה"ב. 

הנגיד ר' חיים שטרן, בעל בית האבות לשעבר בברידג'פורט, נידון לפחות משנתיים חודשי מאסר (בניכוי מעצר הבית) בבית כלא פדרלי אותו יחל לרצות ב-26 למאי בבית הכלא אוטיסוויל, שם מרצים עברייני צווארון לבן. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כשנה עם תחילת משפטו, ערכו בחסידות קמפיין 'פדיון שבויים' רחב היקף לטובת גיוס סוללת עורכי דין מהשורה הראשונה.

בימים האחרונים עם התקרב יום גזר הדין, נערכו ימי תפילה המוניים בכותל המערבי, בקבר רחל ובציונו של בעל ה'ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל בבני ברק, כך גם בישיבות ובת"תים.

האדמו"ר מויז'ניץ שיצא השבוע לביקור בוינה שבאוסטריה, הגיע היום לסלובקיה ובמשך שעות ארוכות נשא תפילה בציונו של מרן בעל ה'חתם סופר' זיע"א, שם קרע שערי שמים.

הרבי מויז'ניץ בציון החתם סופר זי"ע.

ואכן, היום התבשרו אלפי חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם, שלמרות בקשת הפרקליטות המקומית לגזור 25 שנות מאסר, נגזרו על הנגיד רק שנתיים בלבד, מתוך תקווה שגם מעונש זה תנוכה כשנה, בעבקות הזמן שכבר שהה במעצר וחלק נוסף ינוכה בגין התנהגות טובה.

ר' חיים, הוא אחד מהנגידים הגדולים בויז'ניץ והיה נאמן ביתו של הרבי בעל ה"ישועות משה" זצ"ל, לאחר מכן המשיך לדבוק בבנו הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ, המנהל את חצרו ברחוב שלמה המלך בבני ברק. במשך השנים עמד לימינו בייסוד וביסוס מוסדותיו, כשהוא מוריק מכיסו מיליוני דולרים.

מרכז חסידי ויז'ניץ החתם סופר חיים שטרן הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד