י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פערים גדולים

הדרישות של בנט שמעכבות את ממשלת השינוי

בגוש השינוי מחכים שהאפשרות להקים ממשלה תעבור לצד שלהם, והחלו להיפגש כדי להגיע להסכמות - אלא שהערב דווח כי ישנם פערים גדולים בין בנט ללפיד, כשהראשון לא מסתפק רק בראשות הממשלה | גורם בכיר ב'ימינה': "יו"ר 'יש עתיד' לא מבין את המצוקה שלנו"

הדרישות של בנט שמעכבות את ממשלת השינוי
בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הניצחון שלהם אתמול (שני) בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, בגוש השינוי מנסים לקדם את הליכי הרכבת הממשלה בכדי להגיע מוכנים ליום שבו המנדט יעבור אליהם מבלי לבזבז ימים נוספים, אלא שהערב דווח כי ישנם קשיים במו"מ שבין יאיר לפיד ונפתלי בנט.

על פי הדיווח של ספי עובדיה ב'חדשות 13', ישנם פערים גדולים מאוד בין יו"ר 'ימינה' לבין יו"ר 'יש עתיד' ובכירים במפלגתו של בנט מביעים כעס כלפי לפיד, כאשר הוויכוח העיקרי ניטש סביב סוגיית התיקים, מספרם וסוגם.

בעוד יו"ר 'יש עתיד' דורש שכל מפלגה בגוש, תקבל תפקידי שר בהתאם לגודלה, ביחס של שר על כל שלושה חברי כנסת, בנט דורש יחס עדיף, כיוון שהוא מבין, שלפי הצעתו של לפיד, מפלגות הימין יהיו בעמדת נחיתות מספרית.

בנוסף, נפתלי בנט דורש לקבל את כל התיקים, שנחשבים לרגישים מבחינה פוליטית אצל מצביעי הימין בכדי לרשום הישג כלשהו. למשל; משרדי המשפטים, הפנים והתרבות, ואילו יו"ר 'יש עתיד' דורש חלוקה שוויונית בין הגושים.

בתוך כך, ב'יש עתיד' מתכוננים לאפשרות שנשיא המדינה ראובן ריבלין יקיים סבב ההתייעצות נוסף לאחר שנתניהו ייכשל, ויאיר לפיד דורש להיות זה שיקבל את המנדט, אולם, סער ובנט מתנגדים ומסרבים בשלב זה להבטיח שימליצו עליו.

נפתלי בנט יאיר לפיד המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד