י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
76 שנים לשואה

עשרות סנאטורים קוראים לביידן למנות נציג למלחמה באנטישמיות

22 סנאטורים משתי המפלגות בארה"ב בקריאה לנשיא ביידן למנות מפקח מיוחד למאבק באנטישמיות | "נותרה סכנה רצינית וגוברת עבור יהודים באירופה, במזרח התיכון, בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם"

עשרות סנאטורים קוראים לביידן למנות נציג למלחמה באנטישמיות
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

22 סנאטורים משתי המפלגות היריבות בארה"ב, פנו לנשיא ג'ו ביידן בבקשה למנות מפקח של משרד החוץ למלחמה באנטישמיות.

"באופן טרגי, 76 שנים לאחר סיום השואה, האנטישמיות נותרה סכנה רצינית וגוברת עבור יהודים באירופה, במזרח התיכון, בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם", נכתב במכתב שנשלח ביום שני על ידי שני סנאטורים וחתומים על ידי עוד 20 סנאטורים.

"כדי להילחם בגאות הגואה של אנטישמיות עולמית, שליח מיוחד של משרד החוץ צריך לפקח ולהיאבק באנטישמיות לקידום חינוך לגבי השואה, שיפור ביטחונן של קהילות יהודיות שנמצאות בסיכון, להבטיח כי גורמים ציבוריים יגנו את האנטישמיות".

במכתב צוין כי חוק שהתקבל ממש לפני שהנשיא דונלד טראמפ עזב את תפקידו מעלה את התפקיד לרמה של שגריר, מה שמעניק לו כוח בתוך משרד החוץ. הכינוי החדש אומר גם שכל מועמד דורש אישור של הסנאט. בין החותמים הם טום קוטון, הרפובליקני השמרני מארקנסו, ורפאל וורנוק, הליברלי מג'ורג'יה.

ישנן השערות רבות בקהילות היהודיות מי יקבל את התפקיד, שמם של מספר אנשים שנמצאים בתפקיד ציבורי בימים אלה עלה בתקשורת המקומית בכל ריכוז יהודי, אם כי ממשל ביידן לא נתן שום אינדיקציה רצינית לגבי מועמד מוביל כלשהו.

כזכור הנשיא לשעבר טראמפ לא מינה איש לתפקיד בשנתיים הראשונות לכהונתו, אך בסופו של דבר טראמפ מינה את אלן קאר בתחילת 2019, בעקבות בקשות רבות של קבוצות יהודיות וחברי קונגרס

ג'ו ביידן אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד