ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אור לגויים

מנהיגים יהודיים קוראים לאפיפיור להתערב למען אלכסיי נבלני

מנהיגים יהודים קוראים לאפיפיור פרנסיסקוס להתערב ולפנות לנשיא פוטין, ולבקשו לשחרר את איש האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני

מנהיגים יהודיים קוראים לאפיפיור להתערב למען אלכסיי נבלני
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

מנהיגים יהודים בולטים הוסיפו את חתימתם על מכתב שקרא לאפיפיור פרנסיסקוס להתערב בשביל אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסי שנכלא בידי הנשיא ולדימיר פוטין, נבלני נמצא כעת בשביתת רעב ובמצב רפואי קריטי.

המכתב לאפיפיור נשלח מטעם 'אגודת יאן קרסקי', לזכרו של מנהיג ההתנגדות הפולני בזמן המלחמה שהזהיר את העולם מזוועות השואה הנאצית. "אלכסיי נבלני, שנכלא על ידי המשטר במוסקבה, גוסס לעיני כל העולם", נכתב במכתב. "אנו מתחננים בפניך להתערב בשם הצדק המוסרי הבסיסי שעליו נשענת הציוויליזציה".

בין החותמים על המכתב היו אברהם פוקסמן, המנהל הארצי לשעבר של הליגה נגד השמצה, והרב אברהם סקורקה, מבואנוס איירס ארגנטינה, הוא מקורב של האפיפיור פרנסיסקוס. "במצבים קיצוניים פעולות נחשבות", נאמר במכתב. "זה הוכח במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי הפטרון שלנו יאן קרסקי. אנחנו מפצירים בכם להתייחס לסמכותכם המוסרית, כדי לטפל במצב הנורא הזה".

המכתב פורסם ערב ההפגנות המתוכננות ברוסיה הקוראות לשחרורו של נבלני, המארגנים מקווים שיהיו מחאות גדולות בתולדות המדינה השבוע, תומכיו של נבלני הביעו את החשש שהוא נמצא בסיכון לאי ספיקת כליות ועלול לקבל דום לב.

ביום ראשון אמר יועץ הביטחון הלאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ג'ייק סאליבן, כי הממשל אמר לממשלה ברוסיה "שיהיו השלכות" במקרה של מותו של נבלני.

האפיפיור אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד