י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התלמידים ניצלו"

באישון ליל: הישיבה עלתה באש, הבחורים נמלטו

מודיעין עילית: שריפה שפרצה במתחם הקראוונים של ישיבת 'מבקשי דעת', הביאה לפינוי של עשרות בחורים באישון ליל | תלמיד הישיבה שדיווח על השריפה עדכן כי אינו מצליח להעיר את הבחורים | אחד מרבני הישיבה: "התלמידים ניצלו בנס" | צפו בגלריה

באישון ליל: הישיבה עלתה באש, הבחורים נמלטו
השריפה בישיבה צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

עשרות מתלמידי ישיבת 'מבקשי הדעת' במודיעין עילית, נאלצו הלילה (בין שלישי לרביעי) להימלט ממתחם הקרוואנים של הישיבה, בעקבות שריפת ענק שפרצה בו. השריפה פרצה במבנה הפנימייה של הישיבה ברחוב רבי עקיבא.

אחד מתלמידי הישיבה, שהזעיק את כוחות הכיבוי, קיבל הוראה מסמל המבצעים במוקד הכבאות לבצע פינוי של כלל התלמידים מהמבנה. בתגובה, עדכן אותם התלמיד, כי הוא מנסה אך אינו מצליח להעיר את כל בחורי הישיבה.

לוחמי האש מתחנת מתתיהו פעלו במקום במשך שעה ארוכה במהלך הלילה. לא היו נפגעים באירוע. כעת, נבדק מה הוביל לפרוץ השריפה.

"בהגיענו למקום הבחנו במבנים העשויים מבנייה קלה העולים באש", תיאר הבוקר סגן מפקד המשמרת בתחנת הכבאות, רשף ג'קי רביזדה. "עקב סוג החומר שמהם עשויים המבנים קצב התפשטות השריפה היה מהיר, ומדובר במטען אש, חום ועשן גדול מאוד!"

הלוחמים חדרו למבנה אפוף עשן עם כלים ייעודיים, ביצעו סריקה לאיתור לכודים וזאת תוך ביצוע פעולות כיבוי ושחרור חום ועשן. אחד התלמידים דיווח שראה את המזגן מתחיל להתלקח.

חוקר שריפות הגיע הבוקר למקום ופתח בבדיקת נסיבות פרוץ השריפה. תלמידי הישיבה ורבניה שצפו בשריפה ופעולות הכיבוי, הודו ללוחמי האש על פועלם ועוד. "התלמידים ניצלו בחסדי שמים", אמר אחד מרבני הישיבה.

בעקבות השריפה, בענף הסברה של כבאות והצלה מזכירים: "התקנת גלאי עשן עשויה להציל חיים ולמזער את גודל השריפה על ידי גילוי מקדים".

שריפה מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד