י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העלילה מסתבכת

עמית סגל: זה המוקש שימנע ממשלה מ"גוש השינוי

הפרשן עמית סגל מתייחס למחלוקת בין סער ובנט לבין לפיד בכל הקשור להקמת ממשלה בתמיכתה של מפלגה ערבית. בעוד סער ובנט רוצים את רע"מ, לפיד מתעקש דווקא על המשותפת

עמית סגל: זה המוקש שימנע ממשלה מ"גוש השינוי
בנט/לפיד/סער צילום: צלמי פלאש 90

נדמה כי בימים האחרונים אנשי הליכוד מתחילים להפנים שהאופציות להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו הולכות ומתמעטות. יו"ר הקואליציה זוהר סינן אמש (שלישי) כי יו"ר האופוזיציה הבא יהיה בנימין נתניהו, ונתניהו עצמו אמר כי האופציה לממשלת ימין בתמיכת רע"מ נסגרה וכעת הוא מתמקד בסיכול המגעים בגוש השני כמו גם ביוזמה לבחירות ישירות.

פרשן חדשות 12 עמית סגל מסביר כי גם גוש השינוי נמצא בפלונטר לא פשוט, ונדמה כי גם שם יהיה קשה מאוד לחבר את הפזל לכדי ממשלה כאשר המנדט יעבור ללפיד או בנט באם נתניהו יכשל כפי שצפוי.

אחת הסוגיות השנויות במחלוקת בגוש השינוי היא הקמתה של ממשלה בתמיכה ערבית. בעוד לפיד מעדיף להגיע להסכם עם הרשימה המשותפת עמה יש לו קשרים טובים, סער ובנט מתעקשים דווקא על רע"מ של מנסור עבאס ש"הולבנה" ע"י נתניהו.

וכאן לדברי סגל, העלילה מסתבכת: ברע"ם לא ירצו לחלוק בתקציבים ובהשפעה עם חברי הרשימה המשותפת, ממנה התגרשו גירושין מכוערים. בנוסף, ייתכן שרשימת תע"ל של אחמד טיבי תתוגמל בנפרד בתמורה לתמיכה בממשלת שינוי - ונכון להיום, מסכם סגל, לא ברור לאן נושבת הרוח בכל האמור למאמצים להרכיב ממשלה ללא נתניהו בקרב מפלגות הגוש הנגדי.

עמית סגל יאיר לפיד נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד