י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"60-70% מהנושאים סוכמו"

לקראת ההסכם עם איראן: הדרישה של ישראל מארה"ב

לקראת האפשרות להסכם גרעין בין איראן לארה"ב, בישראל פנו לארה"ב וביקשו: הגבירו את סמכויות הפקחים והפיקוח בתוך הסכם | חשש כבד באיראן שהמודיעין הישראלי הצליח לפרוס רשת גדולה של מרגלים נגד המשטר

לקראת ההסכם עם איראן: הדרישה של ישראל מארה"ב
ביידן ונתניהו - ארכיון צילום: Amos Ben Gershom/GPO

בישראל מפנימים כי ארה"ב לא מתכוונת לוותר על חידוש ההסכם עם איראן ובעקבות ההבנה כי ההסכם לא יכלול שינויים משמעותיים מההסכם שנחתם עם ממשל אובמה, מדווח כי בביקור של שר ההגנה האמריקני בשבוע שעבר במשרד הביטחון ובפגישות עם גנץ ובכירים נוספים הייתה בקשה ישראלית ספציפית: להדק את הפיקוח ויכולות הפקחים של סבא"א בהסכם הגרעין שיחתם.

לפי כתב כאן 11 עמיחי שטיין, ‏הדברים נובעים לא בגלל שבישראל לא רוצים שהנושא של טילים הבליסטיים והפצת הטרור לא יכנסו להסכם, אלא בגלל ההערכה שהאמריקנים דוהרים לעבר הסכם, ויהיה קשה לשנות את ההסכם המקורי ולכן מנסים להציל עד כמה שניתן ולהשפיע במקצה שיפורים.

בישראל מעריכים כי ישנה אפשרות שההסכם בין המערב לאיראן ייחתם כבר בחודש הבא ולפיכך ממקדים את המאמצים כעת לשיפורים.

לכך מצטרפים דבריו של נשיא איראן רוחאני שאמר אמש (שלישי) כי 60-70% מהנושאים סוכמו, וכי ניתן יהיה להגיע להסכם בתוך זמן קצר.

אמש פרסום תחקיר נרחב בניו יורק טיימס שחושף כי בממשל האיראני קיים חשש כבד שהמודיעין הישראלי הצליח לפרוס רשת גדולה של מרגלים נגד המשטר ומשתפי פעולה שהרשויות אינן מודעות להן, והתקיפה הבאה עשויה להפתיע את איראן לחלוטין. 

איראן ארה"ב הסכם הגרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד