י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תפקיד משמעותי בעיראק

בכיר נוסף במשמרות המהפכה מת מקורונה

מוחמד עלי חקובין, מפקד כוח קודס ומי שהיה נחשב למקורב לקאסם סולימאני שחוסל בשנה שעברה מת באופן פתאומי לאחר שאובחן כחיובי לנגיף | חקובין, שימש בין שאר תפקידיו גם כיועץ למפקד כוחות היבשה במשמר המהפכה האיראני

בכיר נוסף במשמרות המהפכה מת מקורונה
מוחמד עלי חקובין צילום: רשתות חברתיות איראניות

לפי דיווחים באיראן, מוחמד עלי חקובין, שהיה מפקד כוח קודס במחוז גילן ומקורב לקאסם סולימאני שחוסל על ידי ארה"ב שנה שעברה, מת לאחר שנדבק בקורונה.

לפי ההודעה הרשמית שפורסמה, היה לו תפקיד מהותי בהובלת הכוחות האיראניים בעיראק ובסוריה.

רז צימיט, מומחה לאיראן אומר כי האיש לא היה קשור ‏‏‏ל"כוח קודס" שאנחנו מכירים, אלא היה קשור ליחידת "קודס" של כוחות היבשה של משמרות המהפכה במחוז גילאן שבצפון איראן. הוא אכן נשלח במסגרת כוח המשלוח של זרוע היבשה של משה"מ לסוריה ולעיראק, "אבל אין לבלבל בין "כוח קודס" לבין היחידה המחוזית "קודס" של משמרות המהפכה בגילאן".

חקובין נלחם בעיראק בשנות השמונים לצידו של מפקד כוח קודס הקודם, קאסם סולימאני שחוסל בשנה שעברה, והיה יועץ למפקד כוחות היבשה במשמר המהפכה האיראני.

מותו הפתאומי מגיע יומיים בלבד לאחר ‏שסגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, חיג'אזי, מת מהתקף לב, מי שהחליף אותו הוא מוחמד רזא פלאח זאדה, מהגוורדיה הוותיקה של משמרות המהפכה. שימש כעוזר של מפקד כוח קודס לענייני תיאום.

איראן קאסם סולימאני קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד