י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נגיף במעקב

עלייה קלה: 10 חולים חרדים התווספו ביממה האחרונה

הערים החרדיות ממשיכות להיות צבועות בירוק ומתנקות בזה אחר זה. בערים אלעד, מודיעין עילית ועמנואל, עומד מספר החולים החדשים בשבוע האחרון על 0 | מפת התחלואה מגזר החרדי

עלייה קלה: 10 חולים חרדים התווספו ביממה האחרונה
ירושלים אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נגיף קורונה בארץ כמעט ומוגר לחלוטין בחסדי שמיים, אך ישנם קהלים שעדיין לא מחוסנים, בעיקר מדובר על בני פחות מ-16 שעדיין לא מחוסנים, לצד קבוצות הסיכון ובעלי המערכת החיסונית המדוכאת שהחיסון פחות אפקטיבי בגופם. לאור כך, הנגיף עדיין מצליח להרים ראש מידי פעם.

במשרד הבריאות מנהלים מעקב צמוד אחר קצת התקדמותו או לחילופין נסיגתו של נגיף. תוך פילוח הנתונים לפי ערים ומגזרים. על פי נתוני משרד הבריאות התחלואה במגזר החרדי רשמה ביממה האחרונה עלייה קלה ומדאיגה.

מהנתונים עולה כי התחלואה במגזר עלתה ל-7% מסך התחלואה הכללית, על ידי נתון של 10 חולים חרדים שהתווספו ביממה האחרונה למספר הנדבקים. מתוך 148 חולים שהתווספו בכל רחבי הארץ. הממוצע השבועי הצטמק וירד ל-137 חולים חדשים מידי יום.

עוד דווח כי הערים החרדיות ממשיכות להיות צבועות בירוק ומתנקות בזה אחר זה. בערים אלעד, מודיעין עילית ועמנואל, עומד מספר החולים החדשים בשבוע האחרון על 0, וכך גם כמובן החישוב ל-10 אלף תושבים. 

בעיר בני ברק כולה התווספו בשבוע האחרון 11 חולים חדשים, נתון המהווה חולה 1 על כל 10 אלף תושבים. בקריית יערים, רכסים וביתר עילית התווספו בכל אחת מהן חולה אחד בלבד בשבוע האחרון. ברכסים נתון זה שווה ערך ל-2 חולים על כל 10 אלף תושבים, ברכסים ל-1, ובביתר עילית עומד נתון החולים לכל 10 אלף תושבים על 0.

יחס ההכפלה בערים החרדיות ממשיך להיות מעודד, ובעוד בבני ברק יחס ההכפלה נקבע הבוקר על 0.8, בשאר כל הערים החרדיות הוא עומד על 1.0.

בתוך כך הבוקר דווח כי 148 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-837,420. כאשר על פי הנתונים, אמש בוצעו 54,409 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עמד נכון להבוקר על 2,103. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 104 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 174 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ועומד כעת על 6,345.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עמד גם הבוקר על 0.3%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,362,917 בני אדם. מתוכם, 4,991,384 בני אדם התחסנו במנה השניה.

קורונה המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד