י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניגוד לדברי נתניהו

פרופ' רהב מפתיעה: לא ידוע על צורך במנת חיסון שלישית

הפרופ' גליה רהב התייחסה הבוקר בראיון נרחב לשלל היבטי הלחימה בנגיף קורונה, כמו גם ההיערכות לל"ג בעומר בשבוע הקרוב | "בקושי יש אצלנו מטופלים חדשים. הירידה בתחלואה היא באמת מאוד מרשימה"

פרופ' רהב מפתיעה: לא ידוע על צורך במנת חיסון שלישית
בדיקת קורונה צילום: Chen Leopold/Flash90

הפרופסורית גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר התראיינה הבוקר (רביעי) לאולפן ynet והתייחסה לשלל היבטי הלחימה בנגיף קורונה, כמו גם ההיערכות לל"ג בעומר בשבוע הקרוב.

בפתח דבריו התייחסה רהב לאמירה של ראש הממשלה בימים האחרונים עם חתימת ההסכם עם חברת פייזר כי תידרש מנת חיסון שלישית. "לגבי חיסון שלישי, אנחנו עדיין לא יודעים. עדיין אין אינדיקציה. לשמחתנו, אנחנו לא רואים חזרה למחלה. החיסון שקיבלנו עדיין יעיל. בדיקת הנוגדנים מראה אמנם ירידה, אבל אחרי כל חיסון יש ירידה ברמת הנוגדנים".

עם זאת הוסיפה הפרופ': "ל"ג בעומר מדאיג אותי. אני מקווה שאם יהיו הרבה אנשים סביב מדורה, הם יעטו מסכות. אש לא מבריחה וירוסים". עוד הוסיפה כי לדעתה יש להוציא הנחיה מפורשת על חובה לעטות מסכות בהתקהלויות בהר מירון.

"פחדתי מזה ואמרתי כל הזמן, שאנשים לא יעטו מסכות גם במקומות סגורים וגם בהתקהלויות בחוץ. זה מה שקורה עכשיו, וזה בהחלט לא תקין. מפחיד אותי שנפספס את ההישגים שהגענו אליהם בגלל ההתנהלות הזאת" הוסיפה רהב.

בהמשך הראיון התייחסה רהב לסוגיית חיסון הילדים: "לגבי ילדים מגיל 12 עד 15, נעשה ניסוי, והחיסון שלהם נראה בטוח ויעיל, אבל אנחנו עדיין מחכים לאישור ה-FDA, כל עוד אין אישור, אף אחד לא יחסן. לגבי ילדים צעירים יותר, עדיין אין עבודות, וכל עוד אין עבודות, אני לא מאמינה שיתחילו לחסן אותם. החיסון נראה בטוח בקרב מספר לא קטן של בני נוער. חוץ מזה, אנחנו מפחדים ממה שעלול לקרות בהמשך, כי יש מוטציות. יש ירידה מדהימה בהיקף התחלואה, אבל בני נוער יכולים להיות מקור להדבקה ולמוטציות, ולכן אני בדעה שכדאי לחסן אותם".

עוד הוסיפה והרגיעה את הדיווחים על התפרצות המוטציה ההודית בישראל: "עד כמה שאני יודעת, אין תחלואה קשה בגללו, אין התפשטות יותר מהירה, אבל ימים יגידו. כל וריאנט דורש מעקב".

למרות דעתה כי אין צורך במנת חיסון שלישית הבהיר רהב: "חיסונים הם כמו ביטוח, וטוב לקנות ביטוח. אם נחליט לחסן ילדים ובני נוער, או שנצליח סוף-סוף לחסן את כל המבוגרים שעדיין לא התחסנו, או שנצטרך מנה שלישית - נצטרך אספקה או מחסן עם עודף חיסונים, כך שההחלטה לקנות חיסונים בהחלט הייתה טובה".

לסיכום הבהירה: "בקושי יש אצלנו מטופלים חדשים. הירידה בתחלואה היא באמת מאוד מרשימה".

גליה רהב חיסון לקורונה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד