י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתום מאבק עיקש

היורש של הקנצלרית: יו"ר חדש למפלגת השלטון בגרמניה

בתום קרב פוליטי קשה הוכרז אמש ארמין לאשט כמועמד האולטימטיבי להחלפתה של קנצלרית גמניה המכהנת - מרקל | הבחירות הכלליות בגרמניה יתקיימו בעוד כארבעה חודשים, והקנצלרית מרקל הודיעה כבר לפני יותר משנה שלא תתמודד שוב על התפקיד

היורש של הקנצלרית: יו"ר חדש למפלגת השלטון בגרמניה
ארמין לאשט צילום: מתוך הטוויטר

ארמין לאשט, ראש הממשלה של מדינת המחוז נורדריין-וסט-פאליה בגרמניה, הוכרז אתמול כמנצח הבלתי מעורער במירוץ להחלפתה של הקנצלרית המכהנת הגב' מרקל, כמנהיג המפלגה הנוצרית דמוקרטית, ומפלגת הבת שלה המפלגה הנוצרית סוציאליסטית.

הניצחון של לאשט הגיע אחרי קרב קשה עם מנהיג המפלגה הנוצרית סוציאליסטית מרקוס זודור, שנחשב לפוליטיקאי הפופולארי ביותר בגרמניה, לעומת לאשט שדורג על ידי ה'דר שפיגל' במיקום ה-12 בלבד.

בסקרי דעת קהל שנערכו התברר שכ-80 אחוזים ממצביעי המפלגות השמרניות בגרמניה רואים בזודור מועמד המתאים ביותר להחליף את הקנצלרית, אבל העובדה שזודור השתייך למפלגת הבת ולא למפלגה המובילה הנוצרית דמוקרטית, עמדה בעוכריו ומנעה ממנו את תמיכתם של חברי המפלגה.

עד אתמול עוד ניהל זודור קרב פוליטי עיקש מול לאשט, ואיים להתמודד נגדו בבחירות הכלליות, אבל לנוכח העובדה שבהצבעה פנימית של בכירי המפלגה הנוצרית דמוקרטית זכה לאשט ב-31 קולות וזודור בתשעה קולות בלבד, גרמה לו להבין שהוא לא יזכה לעמוד בראש המחנה השמרני כולו.

העימות הפנימי במחנה השמרנים הוביל להתחזקות כוחם של הירוקים הליברלים, ואיים להביא לאובדן השלטון של המחנה, בשל כך הודיע זודור אתמול על פרישתו מהמירוץ על אף שאינו מנוע מלהתמודד כמנהיג המפלגה הנוצרית סוציאליסטית. בפגישה עם עיתונאים הכריז זודור על תמיכה מלאה בארמין לאשט.

הבחירות הכלליות בגרמניה יתקיימו בעוד כארבעה חודשים, והקנצלרית מרקל הודיעה כבר לפני יותר משנה שלא תתמודד שוב על התפקיד. ההערכה הרווחת היא כי המפלגה הנוצרית דמוקרטית תנצח גם הפעם וארמין לאשט יהיה הקנצלר הבא, אבל גורמים במפלגה חוששים שהעובדה שלאשט אינו פופולרי במיוחד וכוחו חזק בעיקר רק בתוך המפלגה עצמה, יעמדו להם לרועץ, ויעניקו את הניצחון למנהיגת הירוקים, הגב' ברבוק.

לקרב הפנימי בין השמרנים, שהסתיים רק אתמול מצטרפת גם העובדה שמרקל פורשת מראשות המפלגה אחרי שהנהיגה את גרמניה במשך 16 שנים ברציפות, והמפלגה הנוצרית דמוקרטית מזוהה למעשה עם הקנצלרית, כשבלעדיה מאבדת המפלגה את הזהות המרכזית שלה, ובפניה ניצב אתגר לא פשוט לשמר את המצביעים שהצביעו למרקל ולשכנע אותם שמדובר במנהיג שימשיך בדרכה.

גרמניה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד