י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כאבנו לשמוע שנכנסת"

"איסור חמור": רבני חב"ד נגד איתמר בן-גביר

על רקע הפלונטר הפוליטי, יו"ר 'עוצמה יהודית' ונציג 'הציונות הדתית' בכנסת עלה להר-הבית ביום העצמאות האחרון - ובתגובה רבני חב"ד פירסמו מכתב נגדו: "כאבנו לשמוע שנכנסת" | המכתב המלא

"איסור חמור": רבני חב"ד נגד איתמר בן-גביר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות עלייתו להר-הבית בשבוע שעבר, ח"כ איתמר בן-גביר קיבל מכתב אתמול (שלישי) מרבני חב"ד, אשר מתחו ביקרות על כך.

במכתב, מחאו הרבנים על כך שיו"ר 'עוצמה יהודית', עלה להר-הבית ואף פרסם זאת בציבור: "נצטערנו וכאבנו לשמוע שכבודו נכנס, בפרסום ובפומבי, להר הבית, דבר שנאסר על ידי כל גדולי ישראל".

בנוסף, ציטטו את דבריו של אדמו"ר מליובאוויטש: "הנני בכל התוקף נגד ההעלאה על סדר היום [את] שאלת היתר העלייה על הר הבית, כי תיכף ומיד להתחלת השקלא וטריא בזה – יעלו לשם כמה וכמה, ולמקומות שאיסורן ודאי, רחמנא ליצלן, ומספרם ילך ויגדל רחמנא ליצלן".

"וכל האזהרות בזה (באם תבואנה) ילבו את היצרים ויוסיפו מספר העולים הנ”ל. וכל מי שיעשה בזה, ופשיטא העולה בפועל יותר מעלית זקני ירושלים (תרתי משמע: יראה שלם) ידו במעל – עליית כל הנ”ל", סיימו לצטט.

לאחר מכן הרבנים ביקשו מבן-גביר: "אנו מבקשים מכבודו לבל ישוב עוד לעשות כדבר הזה, ומזהירים את כב' ואת הציבור מאיסור חמור זה. אל יהא דבר זה קל בעיניכם, דעו נא כי טומאת מקדש חמורה עד מאד".

"כלשון התוספתא בפ"א דשבועות ה"ב: "היה ר"ש אומר, קשה טומאת מקדש וקודשיו מכל עבירות שבתורה, שכל עבירות שבתורה מתכפרות בשעיר אחת, וטומאת מקדש וקודשיו מתכפרת בל"ב שעירין...". וה' יתברך ישלח לנו את הגאולה האמתית והשלימה ע"י משיח צדקנו בקרוב ממש", סיכמו.

הרבנים שחתמו: הרב דוד מאיר דרוקמן - רב העיר קריית מוצקין, הרב יוסף יצחק הבלין - רב קהילת חב"ד ברמת שלמה, הרב יעקב הלוי הורוביץ - משפיע קהילת חב"ד ראשון לציון.

חב"ד הר הבית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד