י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מירוץ חשמלי

טויוטה מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל"

נוסעים על חשמל מבלי להטעין! • טויוטה מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל", לעידוד נסיעה חשמלית, חסכונית וירוקה • המנצח יהיה הנהג שישלים את המסלול, באורך 130 ק"מ, באופן החשמלי והנקי ביותר; הפרס - חופשה זוגית ביפן

טויוטה מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל"
מירוץ היברידי צילום: יח"צ

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה היום (ב') על ה"מרוץ ההיברידי-חשמלי", אירוע ראשון מסוגו בישראל וככל הידוע גם בעולם, במסגרתו מאות נהגים, מקרב הציבור הרחב, יבדקו כמה באמת רכב היברידי יכול לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד.

המרוץ ההיברידי-חשמלי מיועד לבעלי רכבי קורולה סדאן, הדגם הנמכר בכל הזמנים, בגרסתו ההיברידית ומטרתו לעודד נהיגה חסכונית ונקיה מפליטת מזהמים, ובכך להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, ללא כל צורך בטעינה ותשתית טעינה חיצונית. המנצח/ת בתחרות יהיו הנהג/ת שיסיימו את מסלול המרוץ עם אחוז זמן הנסיעה החשמלית הגבוה ביותר מסך זמן הנסיעה הכולל. נסיעה חשמלית עושה שימוש במנוע החשמלי בלבד ומצמצמת ל-0 את פליטות גזי החממה המזהמים למען שמירה על כדור הארץ ואיכות האוויר שכולנו נושמים.

המרוץ הייחודי יתקיים בשני שלבים בחודש הבא (מוקדמות ב-14.5 וגמר ב-21.5), במסלול המוקדמות שאורכו 130 ק"מ ומסלול הגמר שאורכו 100 ק"מ, ואשר יוזנק ויסתיים באצטדיון נתניה. מטרת המשתתפים כאמור היא לבצע את הנסיעה "החשמלית" והירוקה ביותר, כאשר המדידה תתבצע באמצעות מכשיר ייעודי שיותקן בכל רכב. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס נחשק ויוצא דופן – חופשה זוגית בטוקיו, יפן! הזוכה במקום השני יזכה בסוף שבוע זוגי במלון היוקרתי "בראשית".

הנסיעה החשמלית הנפוצה כיום - ברכבים היברידיים

כחלוצת הנעות חלופיות חדשניות, טויוטה היא מעצמת הנעות חשמליות לסוגיהן, המשווקת רכבים היברידיים, פלאג-אין, חשמליים ומימן. לטויוטה יתרון עצום בכל ארבעת סוגי ההנעות הללו הנובע מהניסיון הייחודי שצברה ביותר מ- 20 שנים של שיווק ופיתוח הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית

בטויוטה העולמית מאמינים שרכבי ה-HEV מהווים חלק חיוני בהרכב העתידי של כלי הרכב אך שהטכנולוגיה ההיברידית תהיה העיקרית והנפוצה בשנים הקרובות, בין היתר בזכות יעילותה הגבוהה, הזיהום המופחת הכרוך בייצורה והחיסכון בחומרי גלם המצויים במחסור ונדרשים עבור רכבים חשמליים מלאים. כך למשל, במקום לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד, ניתן להשתמש באותו חומר גלם כדי לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV).

טויוטה איננה מאמינה בתרחיש של "המנצח מקבל הכל" אלא בעתיד בו טכנולוגיות החשמול השונות, לרבות HEVs, PHEVs, BEVs ו- FCEVs, כולן תהיינה חלק מהשוק, ומומחיותה הרבה מאפשרת לה למקם על ציר הזמן את עתידו של כל אחד מפתרונות "החשמול" הללו. כמו כן ניסיונה הרב בתחום הרכבים ההיברידיים – חשמליים, הנעות חשמליות, סוללות ויחידות בקרת כוח לימד את טויוטה כיצד לנהל ולחדש אנרגיה ביעילות, ולספק מגוון אפשרויות חשמול ללקוחותיה, דרך רכבים היברידיים, רכבי פלאג אין, תאי דלק ורכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה. היוזמה המקומית של טויוטה לפעילות נועדה להעלות את המודעות לעובדה שהרכבים ההיברידיים מספקים את ההנעה החשמלית היעילה והנפוצה ביותר כיום, לאור פרק הזמן הארוך שבו הם עושים שימוש באנרגיה חשמלית בלבד.

יעילותה המשמעותית של הטכנולוגיה ההיברידית מושגת הודות למערכת ההטענה העצמית שלה החוסכת את הצורך בחיבור למקור חשמל חיצוני, בהתקנת עמדת טעינה ובתלות בפריסת תשתית טעינה. היא מאפשרת ניצול מירבי של מנוע החשמל תוך צריכת דלק מינימלית, ועל כן מאופיינת ברמת זיהום סביבתי נמוכה במיוחד. במרחבים עירוניים הטכנולוגיה של טויוטה הוכיחה יכולת מרשימה של נסיעה חשמלית, כך למשל היאריס החדשה יכולה לנסוע למעלה מ- 80% מזמן הנסיעה הכולל בעיר ובסביבתה באמצעות חשמל בלבד. לכן בשימוש יומיומי ממוצע, חלק ניכר מהנהגים יכולים להסתמך על נסיעה חשמלית בלבד, עם צריכת דלק מעטה. לצד הנסיעה הנקייה והחסכונית, השימוש ברכב היברידי-חשמלי אינו דורש כל שינוי בהרגלי הנסיעה והוא מאפשר ליהנות מנסיעה ארוכה ללא "חרדת טווח".


טויוטה היברידית • קרדיט: יח"צ

הזיהום הממוצע של רכבי טויוטה בישראל – הנמוך בענף, כשליש מהזיהום הממוצע

על פי חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס, דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בשנת 2020, הייתה 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת 9 בכלל שוק הרכב הישראלי – זאת בזכות הטמעה נרחבת של הטכנולוגיה ההיברידית המתקדמת של טויוטה ברכביה. הפתרון ההיברידי נהנה מנגישות ומזמינות גבוהות משמעותית בשוק הרכב החשמלי בישראל, וזוכה לפופולריות רבה עם כ- 20% מכירות מכלל השוק ומגוון רחב מאוד של דגמים היברידיים, לעומת אחוזים בודדים לפני שנים אחדות. בישראל טויוטה מכרה עד היום מעל ל- 120 אלף מכוניות היברידיות-חשמליות, והיא משווקת מגוון של 12 דגמים שונים של רכבים היברידים-חשמליים, המהווים כ- 80% ממכירותיה. בסך הכל מכרה טויוטה עד כה למעלה מ-16 מיליון רכבים היברידיים-חשמליים ברחבי העולם.

בין השנים 2020-2025 טויוטה מתכננת להשיק באירופה למעלה מ-60 מוצרים ועדכונים מבוססי "פתרונות חשמול". רכביה ההיברידיים של טויוטה ימשיכו להוות גם בעתיד זה את ליבת ההנעות החשמליות תוך התרכזות במטרת העל של החברה ב-20 השנים האחרונות - לצמצם את פליטות המזהמים באמצעות סוגים נוספים של כלי רכב מחושמלים, עם השאיפה התמידית להגיע לכדי 0 פליטות באופן רחב ובר קיימא. כל זאת בהתאם לצרכי הלקוחות, לרגולציות קיימות וחדשות, לסוגי ופריסת התשתיות הקיימות וכמובן לדרישות הצרכנים.

מהלך התחרות

שלבי המרוץ - המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל ייערך בשני שלבים:

שלב המוקדמות יתקיים ביום שישי ה- 14 במאי 2021 ובו יוכלו לקחת חלק עד 200 נהגים ונהגות שיוזנקו ב-4 מקצים בזמנים שונים, בהתאם למועד שייקבע עבורם מראש, על מנת לאפשר נסיעה בטוחה ורציפה לכל המשתתפים. העשרה שישלימו את מסלול המרוץ עם % הזמן הגבוה ביותר בו נסעו על חשמל בלבד יעלו לגמר. שלב הגמר יחול שבוע לאחר מכן, ביום שישי ה-21.05.21, ובו יתחרו 10 הנהגים הסביבתיים ביותר על הפרס הראשון הנחשק  - חופשה זוגית בטוקיו.

הפרמטרים לניצחון - על מנת למדוד את נתוני "הנסיעה החשמלית" ברכבים, נציגי טויוטה יתקינו בכל רכב רכיב מדידה המתחבר לשקע ה- OBD ברכב, שיתעד את נתוני הנסיעה של הרכב. במקרה של שוויון בנתוני אחוז זמן הנסיעה החשמלית, ההכרעה תיעשה באמצעות נתון תצרוכת הדלק הנמוך ביותר וזמן הנסיעה הכללי של מסלול המרוץ.

מסלול - שני שלבי התחרות יוזנקו מחניון אצטדיון נתניה, שם תהיה גם נקודת הסיום. אורך המסלול בשלב המוקדמות הוא כ-130 ק"מ ובשלב הגמר כ-100 ק"מ, והם יוזנקו לכיוון צפון בשלב המוקדמות ולכיוון דרום בשלב הגמר. המסלול נבחר על ידי טויוטה כך שיספק נסיעה מגוונת בכבישים עירוניים ובינעירוניים. כל משתתף יהיה חייב לעבור במספר ציוני דרך שנקבעו מראש. בשלב המוקדמות תהיה עצירת חובה בנקודת ציון בגן לאומי אפק אנטיפטרוס, בה יתבקשו המשתתפים לדומם מנוע וליצור תמונה "ירוקה" מקורית. התמונה הירוקה ביותר שתיבחר על ידי טויוטה תזכה את בעליה בפרס של סופ"ש  זוגי בצימר אקולוגי בארץ.

מי יכול להשתתף? - המרוץ מיועד לבעלי ובעלות טויוטה קורולה סדאן היברידית ולמלווה אחד/ת בכל רכב (סה"כ נהג/ת + נוסע/ת), וזאת על מנת לאפשר תחרות בתנאים שוויוניים והוגנים עד כמה שניתן מבחינת נתוני הרכב ויכולות הביצוע הטכניות של הנהג/ת. הקורולה היא הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019, 2020 וגם ברבעון הראשון של 2021, עם כ- 90% מכירות היברידיות מסך מכירות הדגם. כל משתתף/ת יקבלו ערכת השתתפות בסוכנות טויוטה על פי בחירתו/ה וכן הדרכה וטיפים כיצד לנהוג באופן נכון וחשמלי יותר לטובת מימוש הפוטנציאל של השימוש במנוע החשמלי. ביוניון מוטורס מאמינים שהלקוחות יאמצו את דרך הנהיגה היעילה יותר גם לאחר המרוץ, בשימוש יומיומי, לחסכון בדלק וצמצום זיהום האוויר.

בשלב המוקדמות של המרוץ ישתתפו מגישת הטלוויזיה ואושיית הלייף סטייל ירדן הראל ובעלה עומרי שלום, המבקשים לעודד אורח חיים סביבתי ואקולוגי יותר ולהיות חלק מפעילות שמטרתה להראות כיצד ניתן לעשות זאת כבר עכשיו, באמצעות הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית. ירדן הראל שמאמינה בקידום קיימות ויוזמות לעתיד ירוק יותר, תיסע  עם בעלה בקורולה סדאן היברידית, ויחד הם יערכו סיור בין אתרים אקולוגיים וסביבתיים ברחבי הארץ, בסופו ייקחו חלק בחוויית המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל.

טויוטה בדרך ל - Beyond Zero

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מצטרף למגוון פעילויות של חברת טויוטה בכלל המישורים שמטרתם להפחית את הזיהום הסביבתי ולשמר את משאבי הטבע יקרי הערך של כדור הארץ. עוד משנת 1963, שמה טויוטה את נושא הקיימות הסביבתית בראש מעייניה ובאוקטובר 2015 הכריזה על "האתגר הסביבתי של טויוטה 2050", תכנית המהווה את הבסיס ליעדים הסביבתיים ארוכי הטווח של החברה המכוונים מעבר לעולם הרכב.

כמי שידעה תמיד להסתכל קדימה ולהציב סטנדרטים חדשים לתעשייה, המשימה הסביבתית של טויוטה היא להגיע Beyond Zero "מעבר לאפס", כלומר לא רק ל- 0 זיהום כמו אחרים אלא אף מעבר לכך. זאת באמצעות שימוש במגוון טכנולוגיות הנעה ירוקות, ייצור מבוסס אנרגיה ירוקה, מחזור, מעבר להנעות מימן המצמצמות את טביעת רגלה הסביבתית ועוד.

טויוטה מדורגת כחברה בעלת ממוצע פליטות CO2 הנמוך ביותר באירופה. מרכיב משמעותי מאוד בהצלחה זו הוא ההטמעה של הטכנולוגיה ההיברידית במיליוני רכבים שהביקוש אליהם הולך ועולה. הדור הרביעי של הטכנולוגיה ההיברידית מהווה שיפור של כ- 40% מבחינת רמות הזיהום לעומת הדור הראשון, וטויוטה ממשיכה להשקיע בשיפור הטכנולוגיה שתמשיך ותהיה פופולרית ומבוקשת גם בשנים הקרובות.

כחלק מרצונה לעורר השראה ולקדם טכנולוגיות ירוקות חדשות ופתרונות ניידות מתקדמים, טויוטה היא נותנת חסות ראשית למשחקים האולימפיים והפראלימפיים והיא "שותף הניידות" הראשון של המשחקים שיתקיימו ביפן הקיץ, שם צפויה החברה להציג מגוון רחב של אמצעי תחבורה וניידות חדשניים כחלק מחזונה השאפתני לאפשר "ניידות לכל" ולספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, באופן "מקיף ואמין", "פשוט וללא מאמץ" ו"בר קיימא."

לפרטים מלאים והרשמה למרוץ -  https://toyotahybridrace.co.il/

טויוטה היברידי היברידית מכוניות היברידיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד