י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המתפללים נדהמו

וונדילזם בבית הכנסת: "מעשה מזעזע ונפשע"

מספר צעירים הגיעו הלילה לבית הכנסת 'באר שמואל' של 'הפלג הירושלמי' באלעד - וביצעו במקום וונדליזם והרס רב | כמה מהצעירים שברו את מצלמות האבטחה, לא לפני שאחת מהן תיעדה אותם בשעת מעשה | המתפללים הזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה

וונדילזם בבית הכנסת: "מעשה מזעזע ונפשע"
עוקרים את המצלמות צילום: באדיבות המצלם

מתפללי בית הכנסת המרכזי 'באר שמואל' של 'הפלג הירושלמי' באלעד, התעוררו הבוקר (רביעי) למראות קשים בהיכל בית הכנסת, לאחר שמספר צעירים ביצעו במקום וונדליזם והרס במהלך הלילה. המתפללים הזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה.

הצעירים, שברו חלק מקירות ותקרת בית הכנסת וניפצו את מצלמות האבטחה. אחת מהן תיעדה אותם בשעת מעשה - רגע לפני שנשברה. בעקבות המעשה, נזק רב נגרם לבית הכנסת. מהמקום נבזזו ספספלים וריהוט יקר ערך.

לטענת המתפללים, לאחר בירור קצר שנעשה, עולה כי תלמידי ישיבה הסמוכה לבית הכנסת נשלחו על ידי גורמים שונים לבצע את הפוגרום. כמה מהם מתארים "מראות מזוויעים ומחרידים של וונדילזם ופוגרום אכזרי".


החלונות והתקרה נעקרו

בית הכנסת 'דרכי שמואל הוקם בעיר אלעד לפני כשנתיים, על שמו ולזכרו של הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל זצ"ל. מתפללים בו רבים מבני הקהילה בעיר והוא משמש במהלך היום ללימוד ולתפילה.

בפני האברכים שהגיעו לבית הכנסת, בו מתפללים כמאה משפחות מקהילת 'בני תורה' בעיר, נגלו הבוקר מחזות קשים. "זוועה הרס ופוגרום בכל פינה", אומר אחד מהם. הוא מוסיף כי "המצלמות נעקרו ממקומם וציוד בית הכנסת נהרס כליל". לדבריו, "הבימה, הפרוכת,השולחנות, הסטנדרים והספסלים נבזזו ונשדדו וגם החלונות נפרצו".

כוחות המשטרה שהגיעו הבוקר למקום נדהמו למראה עיניהם ופתחו בחקירה. בקהילה נערכים לקיים צעדי מחאה וכאב על מה שהם מגדירים "חילול הקודש בידי בני בליעל".

גורמים בקהילת 'הפלג הירושלמי' באלעד אמרו, בעקבות היאורע, כי "בהוראת מרנן ורבנן שליט"א ציבור בני התורה לא ישתוק על המעשה המזעזע והנפשע המזכיר תקופות אפלות בעם היהודי - בחילול הקודש וביזוי התורה ובית מקדש מעט".

 

וונדליזם הפלג הירושלמי אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד