ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הליכוד במתקפה קשה

על-פי נתניהו: זה החטא הגדול של נפתלי בנט

בליכוד יוצאים היום במתקפה קשה נגד נפתלי בנט ומאשימים אותו ב"דהירה לממשלת שמאל", על אף שבניגוד לסמוטריץ' וסער, בנט אינו מכשיל הקמת ממשלה | מה חטאו של בנט?

על-פי נתניהו: זה החטא הגדול של נפתלי בנט
בנט ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבועיים לאחר שבנימין נתניהו קיבל את המנדט מנשיא המדינה להרכבת ממשלה, ונראה כי בזו אחר זו נסגרות הדלתות שיכולות להוביל את נתניהו והליכוד לחוף מבטחים. 

מי שבפועל מונעים מנתניהו להרכיב ממשלה הם שניים: גדעון סער שלא מוכן בשום מחיר להיכנס לממשלה עם נתניהו, ומנגד הציונות הדתית וסמוטריץ' שלא מסכימים בשום אופן להיכנס לממשלה שנתמכת ע"י רע"מ ומנסור עבאס.

אך חיצי האש של הליכוד מופנים דווקא לעברו של נפתלי בנט שלכאורה משתף פעולה על מלא עם הליכוד ונותן לנתניהו הזדמנות אמיתית להרכיב ממשלה.

בהודעת הליכוד שיצאה לפני זמן קצר, הם תוקפים את בנט בצורה קשה. "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט - עם 7 מנדטים - מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת".

עוד כותבים בליכוד נגד בנט: "הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם 7 מנדטים כי זה ״לא דמוקרטי ולא מוסרי״".

בליכוד גם מספקים תחזית לממשלה של לפיד-בנט: "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה״ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין".

עוד כותבים בליכוד כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שיבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה".

לסיום אומרים בליכוד כי "אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".

כתב חדשות 12 יאיר שרקי מסביר כי הסיבה לכך שהזעם בליכוד מופנה דווקא לבנט, שלכאורה לא מונע מנתניהו הרכבת ממשלה, היא בגלל שבנט מעניק אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו במקרה והאחרון ייכשל. לטענת שרקי, נתניהו היה מצפה שבנט ילך איתו לבחירות חמישיות/ישירות, וחטאו כאמור הוא האלטרנטיבה השלטונית שהוא מציג מול נתניהו בדמות ממשלה עם לפיד.

נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד