ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ההסכמים מתרחבים

נחתם הסכם שיתוף פעולה בנושאי בריאות עם איחוד האמירויות

אתמול שוחחו שר החוץ גבי אשכנזי ושר הבריאות, יולי אדלשטיין לקראת החתימה על ההסכם. אשכנזי בירך את שר הבריאות על הסכם והודה לו על העבודה המשותפת בין משרדי החוץ והבריאות שהביאה לחתימה על ההסכם

נחתם הסכם שיתוף פעולה בנושאי בריאות עם איחוד האמירויות
הסכם בריאות צילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות יולי אדלשטיין חתם היום (רביעי) על הסכם לשיתוף פעולה בנושא בריאות בין ישראל לאיחוד האמירויות. מצד איחוד האמירויות חתם ראש רשות הבריאות מר יוסוף מוחמד אלסרקל, בנוכחות שר הבריאות האמירתי עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס.

עיקרי ההסכם קובעים כי הצדדים יקדמו שיתוף פעולה בנושאי בריאות, כולל מאבק משותף במגפות עולמיות, אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות, שילוב טכנולוגיה, ורפואה מותאמת אישית, בריאות הציבור.

בנוסף, בין המדינות יתקיימו חילופי ביקורי מומחים, יקיימו פרויקטים כלכליים ובריאותיים רחבי היקף. כמו כן, הצדדים יעודדו פיתוח קשרים ישירים בין מוסדות בריאות ורפואה.
ההסכם הוא פרי עבודה משותפת של משרד הבריאות ומשרד החוץ.

בטקס נכחו מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות ד"ר אשי שלמון, הממונה בשגרירות ישראל באבו דאבי השגריר איתן נאה, ושליח שר החוץ השגריר צבי חפץ.

שר הבריאות אדלשטיין אמר עם פרסום ההסכם: "הסכם ההבנות עם איחוד האמירויות יביא לחיזוק מערכת הבריאות של ישראל. יש לנו מה לתרום וגם מה לקבל. זהו אחד משיתופי הפעולה החשובים. בשנים הקרובות השת"פ ייתן את פירותיו לאזרחי ישראל באופן המיטבי ביותר. אני מודה לעובדי משרד הבריאות ומשרד החוץ על עבודתם המאומצת שסייעה בגיבוש ההסכם".

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס אף הוא לחתימת ההסכם, ואמר: ״הסכם שיתוף הפעולה בנושא הבריאות בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא צעד חשוב נוסף לקידום הסכמי השלום בין המדינות ולהתמודדות עם משבר הקורונה״.

השר אשכנזי ציין לטובה את עבודת שגרירות ישראל באבו דאבי, בהובלת הממונה על השגרירות, השגריר איתן נאה, עבודת מטה משרד החוץ בירושלים ולליווי המסור והמקצועי של צבי חפץ, ואמר: "אני מודה לעובדי משרד החוץ הפועלים בנחישות למימוש מלא ומהיר של ההסכמים בין ישראל לאמירויות. בימים אלה אנו מקדמים עם האמירויות גם הסכם להכרה בחיסונים לקורונה שיאפשר לתיירים משני הצדדים לבקר בישראל ובאמירויות ולאנשי עסקים לפתח את קשרי המסחר וההשקעות בין ישראל לאמירויות".

משרד הבריאות משרד החוץ איחוד האמירויות הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד