ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שבוע לל"ג בעומר

ראש עיריית אלעד זועם: "פוגעים ברבנים, לא מתנהלים בצורה נכונה"

ראש עיריית אלעד בראיון נזעם על התנהלות המשטרה ורשויות הבריאות וההחלטה להגביל את מספר ההדלקות בהר.  פגעו ברב הרוש, פגעו ברב עמאר, פגעו באדמו"ר מרחמאסטריווקא, פגעו בהרב אלימלך בידרמן"

ראש עיריית אלעד זועם: "פוגעים ברבנים, לא מתנהלים בצורה נכונה"
הדלקה במירון. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד שבוע יצפינו מאות אלפי רבבות בני ישראל, אל הר מירון, להשתתף בהילולא הגדולה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. לאחר שאשתקד ההילולא התקיימה במתכונת מצומצמת לאור נגיף קורונה שהשתולל והכה בעוז, השנה מתחולל מאבק איתנים סביב שאלת קיום ההילולא כסדרה, לאור מיגורו הכמעט מוחלט של הנגיף בארץ הקודש.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש התראיין היום לתכנית 'מנדי וביתאן' ב'כאן מורשת', והתייחס להחלטת רשויות הבריאות והמשטרה להגביל את מספר ההדלקות בהר מירון בל"ג בעומר.

המראיינים ניסו לברר למה חברי הכנסת החרדיים שהם לא חסידים קולם לא נשמע. בתגובה אמר פרוש: "אני לא יודע איזה אייטמים אתה מחפש. הרב אריה דרעי מאד מאד רוצה של"ג בעומר יצליח. הוא עושה את הכל". אתה סומך עליו לגמרי בעניין הזה? נשאל פרוש. "חד משמעי" ענה פרוש, והוסיף: "גם הרב גפני רוצה. יש פה שני דברים תבדילו, ההר יהיה פתוח, כי כל מדינת ישראל פתוחה" הבהיר ראש עיריית אלעד, בפתח דבריו והסביר על מה יצא הקצף: "יש שם פגיעות, פגעו בהרב הרוש, פגעו בהרב עמאר, פגעו באדמו"ר מרחמאסטריווקא, פגעו בהרב אלימלך בידרמן".

הוא המשיך והסביר: "יש שם פגיעות בנושא הזה, להערכת המפכ"ל ומפקד המחוז לא נכנסו פנימה. בהרב עמאר פגעו ששמו אותו ב-3 בלילה הדלקה, וזה יטופל בעזרת השם. ואת הרב הרוש פגעו בו ששמו אותו ב-3 בלילה".

ראש עיריית אלעד הוסיף: "זה לא בדיוק לא אישרו, אלא הם אומרים "אין מקום", אתה יודע, אני אגיד לך משפט, ואולי זה יכאב לאנשים, אני מאד מעריך את תולדות אהרן, אבל תולדות אהרן לא יותר גדולה מהציבור שיש להרב אלימלך בידרמן. או מרחמאסטריווקא. לא יכול להיות מצב שלוקחים את המתחם של תולדות אהרן ל-24 שעות".

המראיינים קטעו את פרוש והתפלאו על האמירה, "איזה מזל שאין לתולדות אהרן ישיבה באלעד" אמרו". פרוש השיב: "דווקא יש להם ישיבה באלעד, אני מאד מעריך אותם, וצריך לתת לתולדות אהרן, אבל לא יכול להיות מצב שהמשטרה באה ואומרת שבמתחם של תולדות אהרן 24 שעות לא יהיו הדלקות, רק הם נמצאים שם. למה? יש עוד אדמו"רים. לא יכול להיות מצב שהרב שמואל אליהו שהוא מייצג את הציבור הדתי לאומי, רוצה להדליק על ההר, ואומרים לו לך תדליק בבני עקיבא. למה? יש מקום על ההר".

"צריכים לשבת ולעשות סדר והדבר הזה יהיה מסודר בעזרת השם. אבל כולנו מבינים שצריך לשבת ולשמוע את כולם ולהבין את כולם. במיקרו הם לא מתנהלים בצורה נכונה" סיכם ראש עיריית אלעד, מתוך תקווה כי בשבוע שנותר עד לל"ג בעומר הדברים יטופלו.

ישראל פרוש ל"ג בעומר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד