ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נשארים בחוץ

סאגת ההנגשה: מיצג מחאה במערת המכפלה

הנגשת מערת המכפלה מתעכבת ולאור כך יזם אריאל ליבנה פעיל חברתי וסטודנט לקולנוע במכללת ספיר, מיצג מחאה מול מערת המכפלה | במיצג נראו כסאות גלגלים והליכונים הנשארים מחוץ למדרגות המובילות למערת המכפלה

סאגת ההנגשה: מיצג מחאה במערת המכפלה
מיצג מחאה במערת המכפלה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות פסיקת בג"ץ והתמהמהות ההליכים בהנגשת מערת המכפלה יזם אריאל ליבנה פעיל חברתי וסטודנט לקולנוע במכללת ספיר מיצג מחאה מול מערת המכפלה. במיצג נראו כסאות גלגלים והליכונים הנשארים מחוץ למדרגות המובילות למערת המכפלה.

מדובר כידוע בגרם מדרגות ארוך המונה 24 מדרגות, שלאחריו יש עוד גרם מדרגות המונה 59 מדרגות נוספות. לפני שנתיים נפל במקום מוטי אוחיון נחבל ונפטר.

אריאל אשר עובד על סרט דוקומנטרי על המאבק למען הנגשת המערה ואף השתתף בדיונים הרבים בעניין החליט לבצע מיזם זה אחרי שנחשף לגרירת הרגליים של שר הביטחון בני גנץ בעניין.

כזכור כבר לפני קרוב לחודשים אישר ביהמ"ש המחוזי להנגיש את המקום אולם שר הביטחון מסרב לחתום על היתר הבניה בפועל מה שמשאיר את האנשים עם מוגבלות מחוץ למקום.

אריאל ליבנה אמר עם השקת המיצג: נחשפתי לכך שאף נכה לא הסכים לבוא למקום לצורך הסרט התיעודי בשל הבושה להישאר בחוץ בעוד שאר האנשים נכנסים למקום. מטרת. המיצג הינה להסביר לציבור ולהמחיש את הצער של מי שנבצר ממנו להיכנס למקום. אין ספק שלו היה מדובר בתיאטרון הבימה המקום היה מונגש מזמן.

שי גליק מנכ"ל בצלמו הוסיף: המיצג ממחיש בצורה ברורה ועצובה את הסבל הרב שעוברים מאות אלפי נכים וקשישים שנשארים בחוץ. במדינת ישראל יש מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות וכולם מודרים מלבוא ולבקר באתר מורשת לאומית זה. אנחנו קוראים לבני גנץ גלה מנהיגות וחתום היום על היתר הבנייה.

נגישות מיצג מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד