ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"האדמה תרעד"

דריכות במערכת הפוליטית לקראת הצהרתו של נפתלי בנט ב-20:00

לאחר המתקפה הקשה שספג היום נפתלי בנט מהליכוד בה נאמר כי הוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, הודיעו מסביבתו של בנט כי הערב הוא יישא הצהרה מיוחדת בשעה 19:00, אך לאחר כשעה הודיעו מסביבתו כי הודעתו תימסר בשעה 20:00, ובתקשורת כבר רומזים על "רעידת אדמה"

דריכות במערכת הפוליטית לקראת הצהרתו של נפתלי בנט ב-20:00
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דריכות רבה במערכת הפוליטית לקראת הצהרתו הערב של יו"ר ימינה נפתלי בנט: לאחר כשעה מההודעה על הצהרתו של נפתלי בנט, בסביבתו של יו"ר 'ימינה' הודיעו כי במקום בשעה 19:15 כפי שהודיעו בתחילה, ההצהרה תעבור לשעה 20:00 - שעת הפריים-טיים באולפנים. העיתונאי הבכיר אטילה שמופלבי צייץ בתגובה: "האדמה תרעד".

בהמשך כתב שמופלבי כי לדעתו בנט לא נכנע לנתניהו ולליכוד וכבר מכין עצמו למשרד רה"מ: ‏"מעריך בזהירות על רקע מה שקורה בכמה חדרים סגורים שהמצב הוא כזה שבלילה, לפני שהוא נרדם, ממש שניות לפני, נפתלי בנט יכול כבר לדמיין את שיירת ראש הממשלה יוצאת לעוד יום במשרד".

לעומת שמופלבי, העיתונאי ינון מגל דווקא חושב שלא תהיה הצהרה דרמטית, ולדבריו בנט ימשיך להראות שהוא עושה את כל המאמצים להקמת ממשלת ימין: "נתניהו, הקם ממשלת ימין!  אני איתך!  אם לא, אקים ממשלה אחרת. לא אאפשר בחירות חמישיות", אלו יהיו דברי בנט לדבריו.

ראש הממשלה נתניהו לא נותר מאחור, ומסביבתו מסרו כי הוא יקיים מסיבת עיתונאים בשעה 20:40 באולם ירושלים בכנסת.

מוקדם יותר היום (רביעי), 'הליכוד', שמתקשה להרכיב ממשלה בעקבות סירובם של סער וסמוטריץ' להפר את הבטחותיהם, הוציאו הודעה בה הם תוקפים את בנט בצורה קשה, על-אף שתמך בהם בהצעה להרכב הוועדה המסדרת.

"מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר", תקפו את יו"ר 'ימינה' והמשיכו, "בנט - עם 7 מנדטים - מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת".

עוד תקפו בליכוד: "הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם 7 מנדטים כי זה ״לא דמוקרטי ולא מוסרי״".

בתוך כך, 'ערוץ 20' פרסם הקלטה של בכיר 'ישראל ביתנו' אלי אבידר, שבה הוא מתייחס לשעות הדרמטיות שלפני ההצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, ואף חשף כי בכירת 'ימינה' רוצה לעבור ל'ליכוד'.

"מה שקרה בשעות האחרונות, היה סוג של מלחמת עולם קטנה בתוך סיעת 'ימינה'. אני מקווה שהם סוף סוף יפסיקו להקשיב לעצות הלא מוצלחות והלא מלומדות של איילת שקד, שעושה את הכול כדי לחזור לליכוד", חשף אבידר.

נפתלי בנט מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד