ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשיא הדרמה הפוליטית

מדוע התייצב בצלאל סמוטריץ' בבית הדין הרבני

בבית הדין הרבני בירושלים הופיע היום חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וסייע לשחרור מסורבת גט וחתם על ערבות אישית למימוש חלקו של הבעל במכירת הדירה המשותפת

מדוע התייצב בצלאל סמוטריץ' בבית הדין הרבני
סמוטריץ' בבית הדין הרבני צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר (רביעי) לבית הדין הרבני בירושלים, וזאת בקשת שני בני זוג המצויים בסכסוך מתמשך. מסתבר שבעיצומו של הפלונטר הפוליטי הוא השתתף במשך שעות בדיון בדלתיים סגורות בדיון בביה"ד ירושלים ועזר לפצח פלונטר משפחתי סבוך. ח"כ סמוטריץ' תרם את חלקו לשחרור עגונה - הוא ניהל משא ומתן בין בני הזוג ויחד עם אב בית הדין, הדיין הרב מאיר פרימן, הגה פתרון יצירתי כשהוא אישית חתם על ערבות כספית בסך 650 אלף שקלים.

המדובר בתיק קשה המתנהל בבית הדין הרבני האזורי בירושלים. הבעל ריצה בעבר תקופת מאסר בכלא ואשתו בקשה להתגרש. בית הדין חייב בגירושין ואף הטיל על האיש סנקציות שונות כגון שלילת רישיון נהיגה ודרכון וכן "שיימינג", אך ללא הועיל.

הבוקר זימן המזכיר הראשי של בית הדין הרבני האזורי בירושלים הרב משה ביטון את בני הזוג לבית הדין במגמה לנסות ולסדר גט, ולחילופין לעצור את האיש אם יסרב. לקראת הדיון פנו שני בני הזוג לבית הדין וביקשו מהדיינים לצרף את ח"כ סמוטריץ' לדיון, אף שהוא בדלתיים סגורות כדי שינסה לסייע בפתרון.

בדיון הסתבר שהבעל אינו מסרב עקרונית לתת גט, אלא שהמחלוקת היא כלכלית ונסובה על חלוקת דירתם המשותפת של בני הזוג. אב בית הדין הרב פרימן וח"כ סמוטריץ' הצליחו לגבש נוסחה הוגנת לפתרון הבעיה אבל הצדדים לא הגיעו להסכמה בשל חוסר אמון זה בזה.

אשר על כן הציע ח"כ סמוטריץ' לחתום על ערבות אישית למימוש חלקו של הבעל במכירת הדירה המשותפת. סמוטריץ' חתם על ההסכם וכן קיבל בקניין בפני הדיינים ערבות כספית אישית. אחר הצהריים, ולאחר שעות דיון ממושכת נחתם בשעה טובה הגט והאישה שוחררה מכבלי עגינותה.

בצלאל סמוטריץ' בית הדין הרבני אשה עגונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד