ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ימנע ממשלת שינוי?

דיווח: קרב בין בנט ללפיד על התיק הבכיר

לפי הפרסום הערב, במגעים שמתקיימים כל העת בין לפיד לבנט ישנם חילוקי דעות לגבי תיק הביטחון. בעוד בנט מתעקש עליו, לפיד דורש שהתיק יישאר בגוש לו | מחלוקת נוספת היא על מספר השרים

דיווח: קרב בין בנט ללפיד על התיק הבכיר
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: אבי דישי/מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד המנדט להרכבת הממשלה נמצא בידי נתניהו, יו"ר ימינה בנט ויו"ר יש עתיד מנהלים מגעים משמעותיים בנוגע לממשלה של גוש השינוי. רביב דרוקר מפרסם בחדשות 13 הערב (רביעי), כי בין לפיד ובנט עומדת מחלוקת בנוגע לתיק הביטחון.

לפי דרוקר, המחלוקת המשמעותית בין השניים, זו שמונעת הקמת ממשלה, היא הקרב על משרד הביטחון. בנט מבחינתו מעוניין ששר הביטחון יהיה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער - השניים בעלי ברית, מתואמים, ובנוסף, כך התיק נשאר בידיי גוש הימין.

לפיד מצידו מעוניין שתיק הביטחון יישאר בגוש שלו, שאמור למנות 45 חברי כנסת לפחות, אל מול ה-13 בלבד בגוש בנט וסער. יו"ר יש עתיד סבור כי זה לא הגיוני שגוש של 13 מנדטים יחזיק בראשות הממשלה ובתיקי הביטחון והמשפטים, כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ הוא המועמד לקבל את תיק הביטחון. עם זאת מספר דרוקר, אם לפיד יוותר על התיק הבכיר, ינסו לפצות את גנץ בתיק לביטחון הפנים או תיק החינוך.

מחלוקת נוספת בין לפיד לבנט היא לגבי מספר השרים. יו"ר יש עתיד עומד על הבטחתו העקבית - 18 שרים, מנגד יו"ר ימינה מאמין כי עדיף שיהיו 25 שרים - כדי שכולם יהיו מרוצים.

חשוב לציין שאם אכן תוקם ממשלה לא יהיה שוויון במספר השרים בין שני הגושים, אבל בנט דורש שבקבינט המדיני ביטחוני כן יהיה שוויון. זאת, מתוך הנחה שבשוויון מצבו עדיף.

כעת, בנט היה מעוניין לקצר תהליכים ולהאיץ את המשא ומתן, כדי לקצר את הזמן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו יהיו יכולים לנסות לטרפד את המהלך. לפיד, לכאורה, לא מתנגד, אבל בפועל מנהל את השיחות בקצב איטי יותר.

נפתלי בנט יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד