ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתקפה חסרת תקדים

נתניהו נגד בנט: "תאוות השררה שלו מדהימה; רוצה רק רוטציה"

לאחר שיו"ר 'ימינה' הצהיר הערב כי הוא מוכן לפעול למען הקמת ממשלה עם גוש השינוי, ראש הממשלה נתניהו הגיב לטענות של הראשון ואף תקף בחריפות: "אתה קורא לעצמך ימינה ובפועל אתה הולך שמאלה" |ושב על הצעת הבחירות ישירות: "רוב הציבור רוצה שאני אמשיך להוביל"

נתניהו נגד בנט: "תאוות השררה שלו מדהימה; רוצה רק רוטציה"
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

בעוד ימי המנדט שלו הולכים ואוזלים - 14 ימים במספר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) להצהרתו של יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט מוקדם יותר הערב, ותקף אותו במילים חריפות וחסרות תקדים ונראה כי כרת את הענף האחרון להקמת ממשלה שישית בראשותו.

"בניגוד לטענות שלך", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים בכנסת, "אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה מוכן לעשות הכל כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים. הדרך היחידה לעשות זאת היא לעמוד בראשות ממשלת שמאל של לפיד, מרצ והעבודה ובתמיכת המשותפת".

(שניות ראשונה ללא שמע. תקלה בשידור המקורי)

"אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית. זה ניסיון שקוף להונות את הציבור. בפועל זו ממשלה עם כל חברי הכנסת של השמאל והשמאל הקיצוני", הוסיף.

נתניהו המשיך ותקף את יו"ר 'ימינה': "זו יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה ושל ההתחייבויות המפורשות שאתה נתת. אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם עשרה מנדטים". עוד האשים, "לא ניהלת איתנו מו"מ, רק דרשת רוטציה. סגרת דיל עם לפיד".

"איך אפשר להתייחס לדברים שאתה אומר כשאתה פשוט מתעתע בציבור וסותר דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך ימינה ובפועל אתה הולך שמאלה", הוסיף נתניהו.

נתניהו התייחס לאופציית הבחירות הישירות לראשות הממשלה, ואף רמז שרק בנט חסר בכדי שהחוק יעבור: "אם היית רוצה להקים ממשלת ימין, היית תומך בבחירה ישירה לראשות הממשלה בלי לפזר את הכנסת. ולא היית אומר שתתמוך בכך בסוף התהליך כי אתה יודע שזה יהיה מאוחר מדי".

בפרק שאלות העיתונאים, אמר נתניהו: "תאוות השררה של בנט מדהימה. לפעמים אני חושב לתת לו סוף שבוע בבלפור, שייראה מה זה באמת".

על סמוטריץ' אמר נתניהו: "יש פתרון פשוט שלא צריך עבורו לא את סמוטריץ' ולא את גדעון – שהציבור יקבע מי ראש הממשלה. זה הפתרון הדמוקרטי היחיד, בניגוד למעשה האנטי דמוקרטי שבנט מנסה לעשות עם לפיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד