ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צביעות, קווים לדמותה

פי 30 מתקציב הישיבות: זה הסכום שדורשים הערבים מלפיד

כחלק מהדרישות שהעלו ברשימה המשותפת מול יאיר לפיד, על מנת שיועילו לתמוך בממשלה מבחוץ, ביקשו ברשימה התחייבות לקבלת 30 מיליארד שקלים לתוכנית חומש עבור המגזר הערבי | תקציב הישיבות כולו עמד בשנת 2019 על פחות ממיליארד שקלים • וזה עובר בשקט, שכן אם החרדים היו דורשים סכומים אסטרונומיים כאלה התקשורת היתה סוערת

פי 30 מתקציב הישיבות: זה הסכום שדורשים הערבים מלפיד
חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסיטואציה הפוליטית בישראל סבוכה ביותר. רוב העם אכן מצהיר על עצמו שהוא ימני, אך ישנן שתי מפלגות ימין המצהירות כי אינן יושבות עם בנימין נתניהו. כך נוצר מצב בו לאף גוש אין רוב. והערבים הפכו ללשון מאזניים פוליטית.

בתוך הערבים ישנן שתי מפלגות, רע"מ והרשימה הערבית המשותפת, ממנה פרשו חברי רע"מ. ושתי מפלגות אלו מנהלות ביניהן תחרות מי תסחט יותר כסף מקופת המדינה עבור אזרחי ישראל הערביים.

לא היינו נדרשים להסכמים אותם מובילים המפלגות הערביות, אילולא האיש עליו מתחרים המפלגות, לא מפסיק לתקוף את הציבור החרדי בגין מה שהוא מכנה "סחטנות", תוך ניסיונות והצלחות לא מבוטלות לכתוש ולצמק את כבשת הרש, הסכומים הזעומים יחסית אותם מקבלים החרדים, פחות מיחסם המספרי באוכלוסיה.

על פי הדיווח ב'דה מרקר', כחלק מהדרישות שהעלו ברשימה המשותפת מול יאיר לפיד, על מנת שיועילו לתמוך בממשלה בראשותו מבחוץ, ביקשו ברשימה התחייבות לקבלת 30 מיליארד שקל לתוכנית חומש עבור המגזר הערבי.

יצויין כי תקציב הישיבות כולו עמד בשנת 2019 על פחות ממיליארד שקלים (940 מיליון ש"ח, למקרה שתהיתם), וגם עליו נאלצים הח"כים לגונן. כשלא כולו מגיע רק לחרדים, חלק ממנו שייך גם לישיבות במגזר הדתי.

עוד דווח כי בנוסף דורשים ברשימה הערבית המשותפת, כפי שהבהיר ח"כ אחמד טיבי ליאיר לפיד בפגישה שהתקיימה ביניהם בתחילת החודש. לקבל גם את ראשות ועדת הפנים של הכנסת, ממנה יוכלו לשלוט על התכנית למיגור הפשיעה ברחוב הערבי. כמו גם מעקב אחר יישום תכנית מתאר לכל הערים הערביות, שינוי מבני במשטרת ישראל ועוד.

קבלת תקציבים הרשימה הערבית המשותפת יאיר לפיד תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד