ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ארדואן מחפש להתקרב

לראשונה זה שנים: שר ישראלי הוזמן לטורקיה

הערב מדווח כי שר האנרגיה יובל שטייניץ קיבל הזמנה רשמית משר החוץ הטורקי להגיע למדינה ביוני הקרוב. זו הפעם הראשונה ששר ישראל מוזמן לטורקיה מאז 2018

לראשונה זה שנים: שר ישראלי הוזמן לטורקיה
מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

שר האנרגיה יובל שטייניץ קיבל הזמנה רשמית משר החוץ הטורקי צ'בושולו להשתתף בכינוס שיערך בחודש יוני באנטליה, כינוס דיפלומטי בחסות ארדואן, כך מדווח עמיחי שטיין בכאן 11.

זו הפעם הראשונה שבה מבקר שר ישראלי במדינה מאז שטורקיה החזירה במחאה את השגריר שלה בישראל ב-2018 בעקבות מהומות הגדר בעזה בתגובה להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, וכן טורקיה הראתה את הדרך החוצה לשגריר הישראלי באנקרה.

מאז 2018 החריף עוד הנשיא ארדואן את הטון שלו כלפי ישראל בכל הזדמנות, אך בתקופה האחרונה הנשיא הטורקי שוב מחפש את ליבם של הישראלים, גם בגלל אינטרסים כלכליים באזור.

ההזמנה מטעם טורקיה נועדה לנסות ולחמם את היחסים עם ישראל - בין היתר ברקע הקרב על הגז בים התיכון, שטורקיה מוצאת את עצמה מחוץ למשחק בנושא. היא אינה חברה בפורום הגז שהוקם ע"י ישראל מצרים ומדינות האזור.

שר החוץ של טורקיה צ'בושולו אמר השבוע בראיון ל-Haberturk הטורקי כי: "אם יהיה שינוי במדיניות מצד ישראל, אנחנו נהיה מוכנים לשקול שינוי מדיניות גם מצדנו. יש לנו כרגע יחסים כלכליים - אבל את שאר היחסים יהיה צריך לבצע צעדים כדי לתקן אותם".

רג'פ טאיפ ארדואן טורקיה יובל שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד