ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ

מדהים: זה היה המצב היום ללא החיסונים

ללא מסע החיסונים, מדינת ישראל הייתה מגיעה בגל השלישי לכ-50 מתים ביום לאורך חודשים, ובסך הכל 12 אלף מתים עד כה. כך מעריך הפרופ' אלי סומך, רופא ילדים ומומחה למחלות זיהומיות

מדהים: זה היה המצב היום ללא החיסונים
מתחם חיסוני קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממודל שהציג הערב (רביעי) פרופ' אלי סומך, רופא ילדים ומומחה למחלות זיהומיות בדיון הצוות לטיפול במגיפות מעלה כי ללא מבצע חיסוני הקורונה שבוצע בישראל בעיקר על ידי קופות החולים ובמסגרתו חוסנו מרבית מאזרחי המדינה, היו היום בישראל כ-12 אלף מתים מהמגפה, כפול ממספרם היום.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', המודל שקלל את נתוני ההתחסנות והתחלואה והשווה את ישראל לאיטליה - שם לפני מבצע ההתחסנות היו 400 מתים כיום. בהשוואה לישראל מדובר בחמישים מתים ביום ובסך הכל למעלה מ-12 אלף נפטרים מקורונה.

כאמור, מרבית מהישראלים כבר חוסנו ומספר המתחסנים בשתי מנות מקרב ל-5 מיליון ישראלים השווים ל-80% מאוכלוסיית היעד בגילי 16 ומעלה.

במקביל לכך גם נתוני התחלואה מוסיפים לרדת, ומקדם ההדבקה, ה-R עומד על 0.75. נכון להיום יש בישראל רק כ-2,000 חולים פעילים, 148 מאומתים חדשים נתגלו אתמול.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בישרו אמש כי לאחר עצירה קטנה וקשיים שהתגלעו בדרך, אושרה העסקה עם פייזר ומודרנה על רכישה של כ-9 מיליון חיסונים מכל חברה, זאת על רקע דרישת משרד הבריאות לחסן בקרוב ילדים מעל לגיל 12 ומתן מנה שלישית בעוד שנה למתחסנים.

חיסון לקורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד