ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"איש בעל זכויות רבות"

פרוש בירך את הח"כ החדש וחשף מידע אישי

סגן שר החינוך מאיר פרוש בירך היום את הח"כ החדש אבי מעוז, לאחר נאום הבכורה שנשא במליאת הכנסת: "אני בטוח שיהיה ח"כ מוצלח" | בנוסף חשף פרט היסטורי: מעוז הוא שקיבל ראשון את נתן שרנסקי

פרוש בירך את הח"כ החדש וחשף מידע אישי
סגן השר מאיר פרוש צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

לאחר שנשא היום (רביעי) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, יו"ר 'נועם' ונציג 'הציונות הדתית' ח"כ אבי מעוז, קיבל ברכה מרגשת מסגן שר החינוך מאיר פרוש מ'יהדות התורה'.

"ההיכרות שלי עם אבי מעוז החלה בשנת תשנ"ו 1996", פתח פרוש והמשיך, "כאשר התמודדתי לראשונה מטעם אגודת ישראל כראש רשימת יהדות התורה בכנסת".

"באותן בחירות רצה לראשונה רשימה בשם 'ישראל בעליה' תחת האותיות 'כן'. בראשה עמדו החברים נתן שרנסקי ויולי אדלשטיין והם זכו ל-7 מנדטים", הוסיף.

"אחר הבחירות נקראתי למשרדי 'ישראל בעליה' בשכונת קרית משה בירושלים. והראשון שאני פוגש בדלת זה חברינו אבי מעוז. הוא זה שהכניס אותי לחדר מסתורי שם ניהלנו את השיחה." סיפר פרוש.

בהמשך ציין חה"כ פרוש כי מעוז שימש כמנכ"ל משרד הפנים ולאחר מכן כמנכ"ל משרד השיכון בשנים בהן כיהן נתן שרנסקי כשר במשרדים אלו, "שם אבי פעל רבות עבור כלל ישראל ופיתח את ההתיישבות ביו"ש." סיפר.

חה"כ פרוש חשף את המעורבות העמוקה של חה"כ מעוז בשחרורו של נתן שרנסקי מהכלא הסובייטי והבאתו ארצה, "מהו סוד הקשר, מהיכן ההיכרות בין אבי מעוז לנתן שרנסקי? מי שאינו יודע מהו הקשר, ברצוני להקריא לכם קטע מספר: "בבסיס צבאי ליד פרנקפורט 1987 גבר נמוך קומה מלווה בשגריר אמריקאי נוחת בשדה התעופה. היכן אביטל? הוא שואל את הקונסול הישראלי שפוגש אותו עם רדתו מהמטוס".

"הקונסול מורה לו לבוא אחריו. הם צועדים במהירות, חוצים מסדרון, מעלית, עוד מסדרון, ומגיעים לחדר. את פניהם מקדם בחור צעיר, מזוקן וחובש כיפה בקריאות 'הללו! הללו! שלום שלום', ובפינה יושבת אביאל, שפתיה רוטטות ועיניה דומעות". כך משחזר נתן שרנסקי בספרו "לא אירא רע" את רגעי המפגש הראשונים עם אביטל אשתו לאחר 12 שנה בכלא הרוסי".

"במטוס הביתה לישראל מספרת אביטל לנתן שרנסקי כי לבחור המזוקן קוראים אבי מעוז, והוא היה זה, היא אומרת לו, שליווה אותה במאבקה העיקש והנחוש בכל בירות העולם, ויחד ניהלו את המתקפה הבינלאומית שהביאה בסופה לשחרורו מהכלא הסובייטי. אבי היה מראשי מטה 'שלח את עמי' שעסק בפעילות ציבורית לשחרור אסירי ציון ומסורבי העליה מבריה"מ, ועשה גם שם גדולות ונצורות." תיאר חה"כ פרוש.

בנוסף, הפוליטיקאי הוותיק פרגן לאבי מעוז ותיאר את מעלותיו: "הוא אדם רך, אדם טוב, שרוצה להיטיב עם הבריות. ביצועיסט מהמדרגה הראשונה, איש בעל זכויות רבות שעומד בעקרונותיו ולא זז מעמדותיו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

"אני בטוח שאבי יהיה ח"כ מוצלח, ואין לי ספק שככל שהכנסת תאריך את ימיה הוא יתבלט בה וישאיר עקבות בכל מושב וכנס של כנסת זו. אני מאחל לו הצלחה רבה בשליחותו כאן." סיכם פרוש.

מאיר פרוש אבי מעוז נתן שרנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד