י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסתכן בנפשו

השליח האמיץ רץ לתוך הלהבות והציל את ספר התורה ותפילין

שריפה גדולה השתוללה באוניברסיטת קייפטאון בדרום אפריקה, שליח חב"ד המקומי הרב ניסן גולדמן הפך לגיבור, כאשר רץ לתוך הלהבות בכדי להציל את חפצי הקדושה בבית הכנסת המשמש את הסטודנטים היהודיים | "בדיעבד אני מבין כמה זה מסוכן, אבל הרגשתי שאין באמת אפשרות אחרת"

השליח האמיץ רץ לתוך הלהבות והציל את ספר התורה ותפילין
ספר תורה מחולץ צילום: באדיבות המצלם

במהלך שריפה גדולה שהשתוללה באוניברסיטת קייפטאון בדרום אפריקה, רץ הרב ניסן גולדמן לתוך הלהבות שפרצו בבניינים הסמוכים כדי להציל ספר תורה וחפצי קודש אחרים, כולל תפילין, ממרכז הסטודנטים היהודי.

השריפה החלה בסביבת אנדרטת זיכרון הממוקמת ממש מעל האוניברסיטה, משם השריפה התפשטה לקמפוס והרסה מספר מבנים היסטוריים.

כוחות המשטרה חסמו את הכבישים המובילים לקמפוס, האזור הסמוך אליו נמצא מרכז הסטודנטים של חב"ד, אותו מנהל הרב ניסן גולדמן עם אשתו אריאלה.

"זה היה יום חם מאוד והעיר מועדת לשריפות, אבל השריפות רק לעתים רחוקות מזיקות, ולכן לא הייתי מודאג יותר מדי בהתחלה", אמר הרב ניסן גולדמן לאתר חב"ד העולמי, "אבל ככל שהתקדמו נסיונות הכיבוי התחלתי לקבל הודעות וואטסאפ מחברים ושכנים. השכן שלי אמר לי שהגג שלהם עלה באש, אז חזרנו מהר חזרה הביתה". אך לאחר שראה כי השריפה דילגה על ביתם, הרב גולדמן רץ למרכז קפלן ללימודי יהדות בקמפוס, מאחר והיה בו בית כנסת ובו ספר תורה היסטורי וחפצי קודש אחרים.

מאחר והמקום היה חסום על ידי כוחות משטרה וכוחות כיבוי, חבר בארגון השמירה היהודי המקומי עזר לו לעבור את החסימות של רכבי החירום. "בדיעבד אני מבין כמה זה מסוכן, אבל הרגשתי שאין באמת אפשרות אחרת. הייתי צריך להתאמץ להציל את מה שיכולתי, הסתמכתי על "שליחי מצווה אינם ניזוקים", הוסיף הרב גולדמן.

הרב גולדמן רץ לבניין והצליח להוציא את ספר התורה וכמה זוגות תפילין שהשאירו שם תלמידים לפני שברחו למקום מבטחים. הבניין לא בער, אם כי חלק מהמבנים שמסביב, כמו ספריית האוניברסיטה וכמה מעונות סטודנטים, נהרסו בחלקם על ידי להבות.

בית הסטודנטים היהודי שמשון משמש כבית עבור אוכלוסיית הסטודנטים היהודים באוניברסיטה, בעקבות השריפה והסגירה הזמנית של כל מעונות הקמפוס, הקהילה היהודית המקומית התכנסה כדי לשכן ולדאוג לסטודנטים היהודים. גם בית חב"ד המקומי בראשות הרב גולדמן פתח במגבית עבור שיפוץ המקום.

דרום אפריקה ספר תורה שליח חב"ד ניסן גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד