י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגלל פגיעה בפרטיות ילדים

טיק טוק עומדת בפני תביעה של מיליארדים

לצד הסערה שהיא מעוררת בישראל, טיק טוק עומדת בפני תביעה של מיליארדים בגין חשש לפגיעה בפרטיותם של ילדים | התביעה דורשת מהחברה למחוק את כל המידע האישי של המשתמשים הילדים - וקובעת כי הצלחת התביעה עשויה לתגמל את הילדים להגיע למיליארדי לירות שטרלינג אם יצליחו בתביעה

טיק טוק עומדת בפני תביעה של מיליארדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפליקציית הווידיאו הפופולרית 'טיק טוק', שנמצאת בימים אלה בעין הסערה בישראל, בגלל פרסום סרטונים שמעודדים אלימות ערבית נגד חרדים, נמצאת במצב בעייתי. החברה עלולה להתמודד עם תביעת פיצויים בשווי מיליארדי דולרים בבית המשפט הגבוה בלונדון, על רקע האשמה כי לקחו באופן בלתי חוקי את הנתונים הפרטיים של מיליוני ילדים אירופאים.

אן לונגפילד, נציבת הילדים לשעבר באנגליה (המועצה לשלום הילד) המובילה את התביעה הייצוגית יחד עם גופים נוספים, אמרה אתמול (רביעי) כי ילדים יכולים לקבל פיצויים של אלפי לירות שטרלינג כל אחד אם התביעה תצליח.

לונגפילד טענה כי כל ילד אשר השתמש בטיק טוק מאז 25 במאי 2018, ייתכן שנאסף לגביו מידע אישי פרטי שלא כדין על ידי חברת ByteDance באמצעות 'טיק טוק', לטובת צד שלישי לא ידוע.

"להורים ולילדים יש זכות לדעת שמידע פרטי, כולל מספרי טלפון, מיקום פיזי וסרטונים של ילדיהם נלקח באופן לא חוקי", אמרה.

נציג מחברת 'טיק טוק', צוטט אומר בכלי תקשורת בבריטניה כי "פרטיות ובטיחות נמצאים בראש סדר העדיפויות של החברה וכי יש בה מדיניות, תהליכים וטכנולוגיות חזקים המסייעים בהגנה על כל המשתמשים, ובמיוחד על משתמשים בגיל העשרה".

"אנו מאמינים כי הטענות אינן ראויות ואנו מתכוונים להגן נמרצות על החברה", אמר הנציג.

אפליקציית טיק טוק היא אחת האפליקציות הפופולריות בעולם במיוחד בקרב צעירים, ויש לה כמאה מיליון משתמשים באירופה לבדה. מגפת הקורונה, שהשאירה ילדים רבים בבית, סייעה לבסס את הצלחת האפליקציה.

אולם התובעים טוענים כי טיק טוק הפרה את חוקי הגנת המידע בבריטניה ובאיחוד האירופי, על ידי שימוש בנתונים לגבי משתמשים צעירים ללא אמצעי אבטחה נאותים, שקיפות, או הסכמת אפוטרופוסים (הורים).

התביעה דורשת מהחברה למחוק את כל המידע האישי של הילדים - וקובעת כי נזקים יכולים להגיע למיליארדי לירות שטרלינג אם יצליחו בתביעה. בשבוע הבא בית המשפט בבריטניה ימשיך לדון בתביעה.

תביעה ייצוגית תביעת פיצויים פגיעה בפרטיות טיק טוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד