י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצבות נהרסו

בריטניה: נהג התהפך עם רכבו לתוך בית קברות יהודי

נהג צעיר, ככל הנראה שיכור, התהפך עם רכבו לתוך בית העלמין היהודי ופגע בלפחות תשע מצבות | הקהילה היהודית נרתמת לשקם את הנזקים ובמשטרה מנסים לפענח את האירוע

בריטניה: נהג התהפך עם רכבו לתוך בית קברות יהודי
נהג התהפך עם רכבו לתוך בית קברות צילום: Bushey Old Jewish Cemetery

מצבות בבית עלמין יהודי בבושיי ווטפורד - אנגליה, נהרסו בלילה שבין שלישי לרביעי אחרי שרכב התהפך עליהן, המצבות הן מבית הקברות היהודי העתיק.

מטעם משטרת הרטפורדשייר נמסר כי רכב מסוג רנו קליאו בצבע אדום, התהפך לתוך בית העלמין היהודי העתיק בבושיי בסביבות השעה 01:00 (רביעי) לפנות בוקר.

ההערכה היא כי נגרם נזק לתשע מצבות ולוחות שיש בתוך בית העלמין. הנהג, צעיר בן 18 נפצע קל ופונה לטיפול בבית החולים. חקירת התנגשות הרכב עדיין נמשכת. כך דווחו כלי תקשורת מקומיים. המשטרה פנתה לציבור וביקשה מכל מי שישלח מידע על הרכב או על הנהג, שיפנה לתחנת המשטרה הקרובה לביתו כדי למסור את המידע.

צילום: Bushey Old Jewish Cemetery

המפקחת המקומית רייצ'ל רוברטסון, אמרה: "ההתנגשות הזו התרחשה בשעות המוקדמות של הבוקר, אני פונה לכל מי שמתגורר באזור לפנות אלינו אם הם היו עדים לאירוע הזה, או לאירועים שהובילו אליו, האם ראיתם רנו קליאו אדומה באזור לפני שהאירוע התרחש?, הנזק המשמעותי למצבות מדאיגה את הקהילה היהודית, והביאה למצוקה למי שנפגע ישירות מהנזק. אנו בקשר עם הנהלת בית הקברות ומטפלים בנושא".

מטעם איגוד בתי הכנסת בבריטניה המייצגים מעל 60 קהילות יהודיות ברחבי בריטניה נמסר: "מכונית איבדה שליטה ונכנסה דרך גדר ונחתה בבית העלמין היהודי בושיי, תשעה מצבות נפגעו, התחלנו ליצור קשר עם משפחות הנפטרים ונעבוד איתם בשיתוף פעולה הדוק בכדי להבטיח תיקון קברי יקיריהם במהירות".

איגוד בתי הכנסת פנה למשפחות וביקש מהם ליצור קשר טלפוני אם קברי יקיריהם נפגעו, הקברים שנפגעו מתוארכים לשנות השישים.

עוד נמסר מאיגוד בתי הכנסת: "אנו עובדים עם מועצת הרטפורדשייר ומודים להם על תמיכתם, אנו מבינים מהמשטרה כי נהג שיכור נסע במהירות בשוליים והתגלגל לבית העלמין, זהו אירוע מזעזע ואנחנו תומכים במשפחות שנפגעו".

צילום: Bushey Old Jewish Cemetery

בית קברות יהודי מצבות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד