י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צה"ל תקף בתגובה

בעקבות ירי מסוריה: אזעקות סמוך לדימונה, פיצוצים נשמעו בי-ם

לילה מתוח: סמוך לשעה 1:45 נשמעה אזעקה באבו קרינאת שליד דימונה וביישובים נוספים בפזורה הבדואית שבנגב. הדי הפיצוצים נשמעו במודיעין ובירושלים | דובר צה"ל מסר כי "הטיל, המגיע לטווח של מאות קילומטרים, נורה לעבר מטוסי חיל האוויר וזלג לשטח ישראל"

בעקבות ירי מסוריה: אזעקות סמוך לדימונה, פיצוצים נשמעו בי-ם
תקיפה בדמשק - ארכיון צילום: רשתות ערביות

במספר יישובים בפזורה הבדואית הסמוכים לדימונה, הופעלה הלילה (בין רביעי לחמישי) אזעקה עולה ויורדת והתושבים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. בתחילה, עלה חשש שהאזעקה הופעלה בעקבות ירי מכוון שבוצע לעבר האזור.

במקביל, תושבים באזור השפלה ובירושלים דיווחו הלילה על שמיעת פיצוצים עזים בסמוך לשעת האזעקה בנגב. טרם ברור האם יש קשר בין האירועים. מאוחר יותר, הותר לפרסום כי האזעקה הופעלה בעקבות ירי שבוצע מסוריה וחדר לשטח ישראל.

לפי דובר צה"ל, הירי בוצע מסוריה לעבר מטוסי חיל האוויר שפעלו בשמי המדינה. הטיל ששוגר לעבר המטוסים, הגיע לאזור העיר דימונה ונפל בשטח פתוח. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. במדובר באירוע חריג, בו טיל שמשוגר מסוריה מגיע עד לאזור הנגב.

בתגובה לירי, תקפו הלילה מטוסי חיל האוויר מטרות בסוריה. בין היתר הותקפה סוללת הנ"מ ששיגרה הטיל שהגיע לנגב. בנוסף, הותקפו סוללות טילי 'קרקע אוויר' נוספות. במערכת הביטחון הבהירו מאוחר כי הירי לא היה מכוון לעבר העיר דימונה. מוקדם יותר התברר, כי למרות שהאזעקות נשמעו בדרום הארץ, לא בוצע הלילה שיגור מרצועת עזה. 

"היה פיצוץ חזק, כל החלונות בבית רעדו", סיפר תושב ירושלים ל'בחדרי חרדים'. "זה בהחלט היה נשמע כמו ירוט או נפילה של טיל. גם בירי בצוק איתן לא שמענו כאלו פיצוצים", הוסיף.

בדובר צה"ל אישרו שהופעלה התרעה באבו הישוב קרינאת והפזורה הבדואית. "אין כאן ירי מכוון לנקודה כזו או אחרת", הבהיר דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן בשיחה הכתבים הצבאיים. לדבריו, הסורים ירו את הטיל על מטוסי חיל האוויר בגולן הסורי. הוא הסביר כי הטווח של הטיל שנורה מגיע למאות קילומטרים.

"בתגובה", הוסיף דובר צה"ל, "תקפנו את הסוללה שביצעה את הירי וסוללות טילי קרקע אוויר נוספות. זו זליגה של טיל קרקע אוויר. הוא הבהיר כי "לא היתה כוונה לפגיעה בכור בדימונה".

 

 

ירי דימונה סוריה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד