י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסוריה לישראל

הטיל לא יורט: תושבים גילו רסיסים סמוך לביתם

שעות לאחר הירי שבוצע מסוריה לעבר ישראל, מתברר כי מערכת ההגנה האווירית לא הצליחה ליירט את הטיל שהגיע לאזור הנגב | תושבים רבים דיווחו הבוקר כי מצאו רסיסים סמוך לביתם | בצה"ל ממשיכים לתחקר את האירוע

הטיל לא יורט: תושבים גילו רסיסים סמוך לביתם
שיגור טיל. אילוסטרציה צילום: unsplash

הבוקר (חמישי) מתבררים פרטים נוספים אודות ירי הטיל שבוצע הלילה מכיוון סוריה לשטח ישראל. כפי שדווח מוקדם יותר, טיל קרקע אוויר ששוגר הלילה לעבר מטוסי קרב של צה"ל שפעלו בשמי המדינה, חדר לשטח מדינת ישראל והגיע לאזור הנגב.

דובר צה"ל אישר הבוקר כי הטיל, מסוג SA-5, לא יורט בפועל על ידי ההגנה האווירית - כך עולה מתחקיר ראשוני שביצע הצבא. יצויין, כי הטיל שנורה מסוריה התפוצץ באוויר וחלקים רבים ממנו נפלו באזור הנגב. בצה"ל ממשיכים לתחקר את האירוע.

הלילה, סמוך לשעה 01:45, הופעלה אזעקה במספר יישובים בפזורה הבדואית הסמוכים לדימונה, והתושבים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. בתחילה, עלה חשש שהאזעקה הופעלה בעקבות ירי מכוון שבוצע לעבר האזור, אך בהמשך התברר שמדובר בזליגה.

תושבת מושב אשלים שבנגב סיפרה הבוקר לאתר ווינט על מה שאירע במהלך הלילה האחרון: "שמעתי רעש, בום חזק. חיכיתי קצת ויצאתי החוצה, אבל לא ראיתי כלום". היא הוסיפה כי "לא הייתה גם התרעה, כלום".

לדבריה, "בשעה 06:00 בבוקר בעלי קרא לי לצאת החוצה מהר ולראות מה קרה - וראינו חלק גדול של טיל בתוך הבריכה שלנו. התקשרנו למשטרה ולמועצה, חבלן הגיע והבנו שהטיל נפל בתוך הבריכה".

בתגובה לירי, תקפו הלילה מטוסי חיל האוויר מטרות בסוריה. בין היתר הותקפה סוללת הנ"מ ששיגרה את הטיל שהגיע לנגב. בנוסף, הותקפו סוללות טילי 'קרקע אוויר' נוספות. במערכת הביטחון הבהירו מאוחר כי הירי לא היה מכוון לעבר העיר דימונה. מוקדם יותר התברר, כי למרות שהאזעקות נשמעו בדרום הארץ, לא בוצע הלילה שיגור מרצועת עזה. 

"היה פיצוץ חזק, כל החלונות בבית רעדו", סיפר הלילה תושב ירושלים ל'בחדרי חרדים'. "זה בהחלט היה נשמע כמו ירוט או נפילה של טיל. גם בירי בצוק איתן לא שמענו כאלו פיצוצים", הוסיף.

בדובר צה"ל אישרו שהופעלה התרעה באבו הישוב קרינאת והפזורה הבדואית. "אין כאן ירי מכוון לנקודה כזו או אחרת", הבהיר דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן בשיחה הכתבים הצבאיים. לדבריו, הסורים ירו את הטיל על מטוסי חיל האוויר בגולן הסורי. הוא הסביר כי הטווח של הטיל שנורה מגיע למאות קילומטרים.

 

טיל סוריה יירוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד