ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ליל שישי פתח תקוואי

"כזה צ'ולנט לא טעמת": המעדנייה המפתיעה מפתח תקווה

'תענוגות השבת' הינה חלוצת הצ'ונטיות באזור מרכז העיר בפתח תקווה • רבים מעידים כי הצ'ולנט שם הוא "משהו אחר. לא עוד צ'ולנט". כיוון שהסתקרנו מאוד, היינו חייבים לעשות גיחה למקום

"כזה צ'ולנט לא טעמת": המעדנייה המפתיעה מפתח תקווה
תענוגות השבת צילום: יח"צ

"אז איפה אוכלים השבוע?" נשמעת השאלה בכל אזור בארץ, בכל ליל שישי מחדש. 

אם בעבר תרבות ה'ליל שישי' הייתה נחלתם של ה"ישיבישערס" בלבד, הרי שבשנים האחרונות אכילת צ'ולנט בליל שישי הפכה למסורת של ממש בציבור כולו, כולל בציבור הדתי והכללי.

כיאה לתופעה תרבותית, הלכנו לתור אחר הצ'ולנט הטוב והעסיסי ביותר באזור המרכז.

בני ברק משופעת במעדניות וצ'ונטיות מוכרות ובשל כך החלטנו לתת זרקור דווקא לעיר השכנה שלה, פתח תקווה, שהולכת ומתחרדת ובהתאם לכך פותחת עוד ועוד מעדניות מובילות למגזר החרדי.

אחת מהותיקות מביניהן היא 'תענוגות השבת' שהייתה חלוצת הצ'ונטיות באזור מרכז העיר. בגלגולה הקודם היא הייתה ממוקמת מאחורי בית הכנסת של ויז'ניץ, אולם לאור ההצלחה הגדולה, היא העתיקה את מיקומה לרחוב טרומפלדור שנמצא על הציר הראשי של הכניסה לעיר.

ההמלצות על 'תענוגות השבת' דיווחו כי שם הצ'ולנט הוא "משהו אחר. לא עוד צ'ולנט", כיוון שהסתקרנו מאוד, היינו חייבים לעשות גיחה קצרה למקום.

את פנינו קידם בלבביות הבעלים שלמה גובי (זמר חתונות מוכר בשאר ימות השבוע). מבלי לבזבז זמן הוא פינק אותנו בחלות ויז'ניץ' טריות עם סלטים משובחים שהיו סיפתח מעולה לסעודת הליל-שישי המסורתית. מגוון הסלטים במקום הוא עצום וכל אחד יכול למצוא בו את הסלטים שהוא יותר מתחבר אליהם, ומדובר במשימה די פשוטה בשל העובדה שהם עשויים בצורה ביתית, אותנטית וטעימה.


הסלטים של תענוגות השבת • קרדיט: יח"צ

חשבנו שעכשיו הגיע תורו של הצ'ולנט, אולם מר גובי הפתיע אותנו. מתברר כי על אף שהמקום מוגדר כ'צ'ונטייה' הוא מציג לראווה אינספור מאכלים נהדרים, הרבה מעבר לצ'ולנט טוב.

ברשותכם אפתח עם הטורטיות. הטורטיות מגיעות בשתי גרסאות, אחת במילוי שני סוגי סלמי איכותיים שפרוסים ומגולגלים בתוכה ואחת עם בשר טחון משובח. ההחלטה מי מביניהן טובה יותר, הייתה קשוחה וקשה ולכן טעמנו עוד ועוד, אולם נותרנו ללא הכרעה ברורה בנושא…

לשולחן הוגשו דגים מעושנים וגם כאן התרשמנו מהיכולת הנדירה לשלב בין טעמים של מסעדה לטעמים של הבית. כי כשאתה מגיע למעדנייה בעלת אופי יהודי, אתה מצפה להתחבר לשורשים ולתחושה של הבית היהודי, וזה בהחלט מה שקורה שם.

גם הקיגעלים היו מעולים, בפרט הקיגעל שהפתיע אותנו עם בשר שהתגלה בתחתית התבנית והשתלב היטב עם מרקם התפוחי אדמה הנימוחים.

הפצרנו בגובי שיגיש אלינו את לצ'ולנט המדובר, אפשר לומר שהיינו ממש קצרי רוח והוא נענה מיידית לדרישתנו. לשולחן הגיע אחר כבוד צ'ולנט רותח היישר מהסיר גדוש בבשר, מלווה בקישקע ביתי ובריח שפותח לך את התיאבון מחדש…

ראשית יש לציין כי הצ'ולנט הצליח לעמוד במבחן המרקם. בעוד צ'ונטיות רבות נכשלות באיזון שבין צ'ולנט מימי שהופך למרק בשר עם שעועית לבין צ'ולנט יבש שהופך לעיסה דביקה, בתענוגות השבת מוגש בפניך צ'ולנט ברמה המדויקת של הנוזלים, שאם נודה על האמת זה גם פוטוגני הרבה יותר, תשפטו בעצמכם…


הצ'ולנט המיוחד • קרדיט: יח"צ

הטעמים עצמם בהחלט שונים ממה שהורגלנו. מין משחק בין מתוק, מלוח ופיקנטי, נוסחה מיוחדת ומעניינת שגורמת לך לקחת ביס ועוד ביס, פעם בכף ופעם בניגוב עם החלה והופ הצלחת התרקונה במהירות מבלי ששמנו לב כמעט.

לדברי גובי, הנוסחה המיוחדת הגיעה לאחר שנות ותק וניסיון רבות שגרמו לו לשפר ולשפץ אותה, עד אשר הבין במדויק מהם הטעמים שהסועד החרדי מצפה להם. אם לשפוט לפי כמות האנשים שהגיעו לחנות, הוא בהחלט הצליח לעמוד במשימה ולקלוע לטעם הצרכנים שמגיעים בהמוניהם.

אז בפעם הבאה שאתם שואלים את עצמכם "איפה אפשר למצוא צ'ולנט טוב במרכז?" תקפצו לכאן, תגידו שיוסף שלח אתכם…

כתובת: טרומפלדור 26

טלפון לבירורים והזמנות: 054-8326670

ניתן גם לפנות ישירות לווצאפ>>>

צ'ולנט אוכל לשבת אוכל כשר לשבת ליל שישי ביקורת מסעדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד