י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במערב לא מתרגשים

סוריה: הנשיא אסד מתמודד לנשיאות מול 5 מועמדים

בסוריה הכריזו על בחירות - בהן מלבד הנשיא אסד המכהן, מתמודדים עוד חמישה מועמדים, כולל מתמודדת אישה בפעם הראשונה. במערב לא מתרגשים. "לא רואים שום סימן לבחירות חופשיות והוגנות"

סוריה: הנשיא אסד מתמודד לנשיאות מול 5 מועמדים
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הבחירות הקרובות בסוריה זכו לביקורת בעולם כ"הצגה", על אף שיש חמישה מועמדים בנוסף לאסד המכהן, מדינות המערב והאו"ם טוענות כי לא רואים שום סימן לבחירות חופשיות והוגנות.

הבחירות הבאות לנשיאות סוריה יתקיימו ב-26 במאי, כך הוכרז בישיבה בפרלמנט הסורי. לפי יו"ר הפרלמנט הסורי, חמודה יוסף א-סבאע', מה-19 באפריל עד ה-28 באפריל יהיה ניתן להציג מועמדות.

לאחר ההודעה הרשמית, שני גברים, עבדאללה סלום, ומוחמד פיראס יאסין רג'ו, וכן פאטאן עלי נהר, עורכת דין והמועמדת לנשיאות הראשונה בתולדות סוריה, הצטרפו לרשימת המועמדים. ביום רביעי הודיעו מוחנאד נאדים שעבאן, ומוחמד מוואפק סוואן, על התמודדותם, וכך גם נשיא המדינה הנוכחי, בשאר אל-אסד.

לא היה ספק שאסד יתמודד לקדנציה רביעית. אסד בן ה-55 ששרד מלחמת אזרחים יישאר בשלטון לתקופת כהונה נוספת של שבע שנים. הוא זכה בשנת 2014 - באופן רשמי עם כמעט 90% מהקולות. אז היו לו שני מתנגדים.

על המועמדים לעמוד בקריטריונים מסוימים לפני שהם יכולים להגיש את מועמדותם לבית המשפט החוקתי העליון בסוריה. הם חייבים לקבל תמיכה של 35 חברי פרלמנט, הנשלטת על ידי מפלגת הבעת' של אסד. כמו כן, המועמדים צריכים להתגורר ברציפות בסוריה במשך עשר השנים האחרונות, דבר שאינו כולל אנשי אופוזיציה בגולה, ולהיות נשואים לאזרח או אזרחית.

אף על פי שסורים בחו"ל יכולים להצביע בקולותיהם בשגרירויות עד ה-20 במאי, לא כולם במדינה רשאים להצביע. המדינה היא ביתם של מספר הפליטים הגדול בעולם, עם מיליוני פליטים מקומיים במחוז אידליב שבצפון מערב ובאזורים במזרח שאינם בשליטת הממשלה - המנוהלים על ידי כוחות טורקיים או מיליציית בא כוחם. גם הרוב הכורדי בצפון סוריה אינו נכלל.

סוריה בשאר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד