י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אזהרת מסע

ראש שירותי בריאות הציבור מזהירה: שילוב של מוטציות העמידות לחיסון

רוב מדינות העולם אמנם צבועות באדום. אך מדינת ישראל בחסדי שמים, במצב טוב מאד | חוסר ודאות לגבי הווריאנט ההודי, המורכב משילוב של כמה מוטציות שיתכן שמי שהתחסן או החלים הנוגדנים שלו לא יהיו עמידים בפני הווריאנט 

ראש שירותי בריאות הציבור מזהירה: שילוב של מוטציות העמידות לחיסון
מעבדת קורונה צילום: David Cohen/Flash90

בוועידת התאגידים העירוניים באילת התייחסה הבוקר (חמישי) ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לנגיף קורונה מוטציותיו והשלכותיו השונות.

בראשית דבריה התייחסה אלרעי פרייס למוטציות בפרט ולתחלואה בכלל: "זה לא מאחורינו. תסתכלו מה קורה בעולם. רוב מדינות העולם בצבע אדום. אך אנו כן במצב טוב מאד. עוד לא יודעים לגבי הווריאנט ההודי. יש לו שילוב של כמה מוטציות שיתכן שמי שהתחסן או החלים הנוגדנים שלו לא יהיו עמידים בפני הווריאנט הזה".

עוד הוסיפה: "אזהרת המסע יצאה בעקבות עליה חדה ביותר במספר החולים במדינות אלה. אנחנו יודעים לעשות ניהול סיכונים ולאפשר לאנשים לנסוע לאן שאפשר לנסוע. אנו פועלים לדירוג הסיכונים ויש מדינות שמאד בטוח לנסוע אליהן. אחד האתגרים בשנה החולפת היתה ההבנה שיש תחלואה מיובאת ונלוות- אי הקפדה על בידוד, אנשים שלא באמת נכנסים לבידוד".

"כשהתחלואה עולה באופן כל כך משמעותי אין ברירה ונדרשים לפעולות מסוימות. לי כרופאה מאוד קשה לראות מוות מיותר אבל היה צריך שמערכת החינוך תנהל את זה אחרת כמו להקטין קבוצות למידה. אבל משם ועד לא ללמוד כלל בכיתה יש מנעד רחב שניתן לבחור מתוכו. אפשר היה לחשוב מחוץ לקופסה בכל מיני דרכים" אמרה ראש שירותי בריאות הציבור בנוגע למערת החינוך.

לסיום התייחסה אלרעי פרייס לדיווחים על קיצוצים צפויים במערכת הבריאות, כמו ביטול התקנים שהתווספו עם התפרצות הנגיף: "אני רק יכולה לומר שאני מקווה שלמדנו משהו מהשנה האחרונה. המגיפה חשפה את היכולות של בתי וקופות החולים אך גם חשפה כמה המערכת מורעבת".

מוטציה שרון אלרעי פרייס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד