ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רוצה לחתוך עניינים

בנט מאיים: נחתום עכשיו או שאתמוך בבחירות

נפתלי בנט משגר איום לעבר לפיד: בא נסכם עניינים ונסגור ממשלה כעת, או שאתמוך בבחירות אישיות ואף אפעל לביטול הפריטטיות של בני גנץ | נקודות המחלוקת בין בנט ללפיד

בנט מאיים: נחתום עכשיו או שאתמוך בבחירות
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד המנדט להרכבת הממשלה נמצא בידי נתניהו, נמשכים כל העת המגעים בין נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד על הקמת ממשלת שינוי. מי שמעורבים במגעים הללו הם גדעון סער ואביגדור ליברמן שעושים מאמצים ניכרים כדי להעיף את נתניהו מבלפור.

העיתונאי בן כספית מדווח על נקודות המחלוקת שעומדות בין בנט ללפיד. הסוגיה הראשונה היא הטלת המנדט ע"י הנשיא לאחר שנתניהו ייכשל. לפיד לא מוכן שבנט יקבל את המנדט מחשש שאופציית ממשלה עם נתניהו תחזור לשולחן. נושא נוסף שעומד במחלוקת הוא מספר השרים בממשלת השינוי שתקום. בעוד לפיד מתעקש על 18 שרים בלבד, בנט דורש יותר מכיוון שלדעתו בממשלה מורכבת כזו לא תהיה ברירה.

עוד מדווח כספית כי בנט קצר רוח ומשדר איום: או שמגיעים להבנות כעת וחותמים על הסכם, או שהוא ישקול תמיכה בבחירות ישירות וכן בביטול הפריטטיות של גנץ, כפי שרוצה ראש הממשלה נתניהו. 

לפי כספית, מהתנאי של קול עודף בממשלה בנט ככל הנראה ירד, אם כי הוא מתעקש על חמישה שרים לכל צד בקבינט המדיני-ביטחוני ומנגנון פריטטיות בממשלה. 

נפתלי בנט יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד