י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טיפול משחרר

עיסוי רקמות עמוק משולב רפלקסולוגיה

עיסוי רקמות עמוק נקרא בשם deep  tisuue massage  עוזר להפגת שרירים תפוסים בשכבות השריר העמוקות, עיסוי חזק ואינטנסיבי המשפר זרימת דם לשרירים בגוף, מגביר טווח תנועה, משפר פעילות ספורטיביות ועוזר בהפגת המתח המצטבר בשריר

עיסוי רקמות עמוק משולב רפלקסולוגיה
מיטת עיסוי צילום: ניר חוכיימה

אחד הטיפולים היעילים לשחרור שרירים תפוסים הינו עיסוי רקמות עמוק,טיפול הנועד לשפר תוצאות ספורטיביות ולמנוע בעיות עתידיות,למשל דלקות היכולות להיווצר בעקבות תפקוד לקוי. ישיבה מרובה,רכיבה על אופניים, ריצה, תנועות לא נכונות, ריבוי באימוני כושר, והגברת המתח בשרירים העשויים להתבטא בכאבים בגוף.

הטיפול מתאים מאוד לספורטאים העוסקים בריצה,הרמת משקולות,רכיבה על אופניים,טיפוס,הליכה מהירה,לאנשים העוסקים בבמה,ריקוד,תנועה,עבודות פיזיות וכל פעולות המביאות מתח וגורמות לשרירים להיתפס.

עיסוי רקמות עמוק נקרא בשם deep  tisuue massage  עוזר להפגת שרירים תפוסים בשכבות השריר העמוקות,עיסוי חזק ואינטנסיבי המשפר זרימת דם לשרירים בגוף, מגביר טווח תנועה,משפר פעילות ספורטיביות ועוזר בהפגת המתח המצטבר בשריר. אנשים רבים מגיעים  למצבים בהם חווים כאבי שרירים ואף מגיעים  למצבים של כאבי גב הנובעים לרוב מעומס ואי תחזוקה של שרירי הגוף.

ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר, המעניק עיסוי בתל מונד עד הבית מסביר על עיסוי רקמות עמוק ומסביר איך שילוב של רפלקסולוגיה עם עיסוי רקמות עמוק ישדרג את הטיפול.

אנשים רבים מתלוננים על כאבי גב, חלקם כרוניים וחלקם באים והולכים נזקים רבים נגרמים  בעקבות פעילות ספורטיבית מוגזמת,ללא מתן מנוחה לגוף דבר אשר מתבטא בכאבים בגוף ויכולים להוביל עד למצב של פריצת דיסק .

במהלך העיסוי יכולים לכאוב אזורים מסוימים, חשוב מאוד לקחת נשימה עמוקה מהאף והוצאתה דרך הפה, דבר זה עשוי לעזור למטופל לקבל את הטיפול בצורה טובה.אם ישנו מתח רב בשרירים במיוחד אם המטופל חווה עומס רב ולא חווה טיפול לשרירים.לאחר טיפול יכולים  להתבטא תסמינים כמו הרגשה של כיווץ, אבל זה לא באמת כיווץ אלא יותר הרגשת הכניסה העמוקה אל השרירים.ריאקציה חולפת בתוך 72 שעות וחשוב מאוד להבין את העניין היטב לפני הטיפול.

עיסוי רקמות עמוק,עוזר בהפחתת הלחץ על השרירים,שחרור השריר ופינוי חומצות היושבות על השריר ובכך מסייע להרחבת השריר וקלילות באימוני כושר,כך שמתאמנים יחוו אימונים בקלילות גם אם הם אינטיסיבים ביותר.

טכניקת העיסוי הינה בשורש כף היום,אמות,מרפקים,אצבעות,לישה,תיפוף על הגוף וחימום השרירים תמיד יתבצע לפני כניסה עמוקה לשרירים.

לרוב, הטיפול יתמקד בפלג גוף עליון הנוטה לפורענות ועליו מתלוננים רוב המטופלים אשר מגיעים לעיסוי, צוואר, שכמות, זוקפי גב, שרירי גב תחתון, כתפיים וידיים.

הגוף עובר במהלך כל יום אינספור מצבים המעמיסים על שרירי הגוף ומביא למצב של שימוש לא נכון של האדם בגופו, ישיבה על כורסאות בצורה לא טובה ונוחה, ישיבה לא נכונה על כסאות שעות רבות ,שינה לא נכונה,ישיבה על מחשב שעות רבות בצורה מכופפת,כל אלה יביאו  למצב של עומס בשרירי הגוף עד למצב שהגוף  נתפס והמטופל קורא לעזרה.

כדי לשדרג את הטיפול אני ממליץ תמיד על שילוב של רפלקסולוגיה ב15 דקות האחרונות של הטיפול,רפלקסולוגיה עוזרת בפינוי רעלים מהגוף,הפחתת נפיחויות המצטברות בגוף,ומקלה על העומס בכפות רגליים שכן הרגליים סוחבות את כל משקל הגוף.

אחרי עיסוי רקמות עמוק ומשחרר רפלקסולוגיה מרגיעה ונותנת תחושה של נחיתה לקרקע,יוצר איזון בין עיסוי חזק להענקת שלווה מנוחה ורוגע.

עיסויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד