ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סכנת נפשות

רופאי 'טרם' מזהירים מפני סכנות פציעה של ילדים בעת הכנת המדורות לל"ג בעומר

השבוע פונה ילד שנפל מגובה רב ונפצע באורח בינוני בעת שעסק באיסוף עצים למדורת ל"ג בעומר • ב'טרם' מבקשים לחדד את דרכי ההתנהגות בליל ל"ג בעומר ובהם מינוי מבוגר אחראי שילווה את המדורה

רופאי 'טרם' מזהירים מפני סכנות פציעה של ילדים בעת הכנת המדורות לל"ג בעומר
טרם צילום: יח"צ

בימים אלו מבקשים מומחי 'טרם' להזהיר את ההורים והילדים כאחד מפני הסכנות האורבות בימים אלו של ערב ל"ג בעומר, כאשר הילדים יוצאים לאחר שעות הלימודים לאסוף קרשים וגרוטאות, המהווים לעיתים סכנה של ממש.

מניסיון בשנים עברו, ימים אלו מועדים לפציעה של ילדים ונערים המתכוננים למדורת ל"ג בעומר ומחפשים בקדחתנות אחר עצים וגרוטאות במקומות המהווים סכנה של ממש. לאור לקחי העבר, שמספר הפציעות בתקופה זו רושם עליה משמעותית, מבקשים מומחי 'טרם' מההורים והמחנכים להזהיר את הילדים לבל יסתובבו במקומות מסוכנים ולדאוג לפיקוח של מבוגר אחראי אשר ישהה לצד הילדים בזמן הכנת המדורות

ב'טרם' מציינים שרק השבוע הגיעו לסניף טרם במודיעין עילית ילדים שנפלו ונפצעו בעת שהיה עסוקים באיסוף עצים למדורת ל"ג בעומר. ואחרי טיפול מסור ע"י רופאי ומומחי 'טרם' הם שוחררו לביתם.

ב'טרם' מבקשים לחדד את דרכי ההתנהגות בליל ל"ג בעומר ובהם מינוי מבוגר אחראי שילווה את המדורה. אוספים קרשים ללא מסמרים ודברים בולטים שעלולים לחתוך ולפצוע. ממקמים את המדורה בשטח נקי מקוצים ומעשבים, במרחק ביטחון סביר ממבנים. לא מבעירים מדורה מתחת לקווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק. מוודאים שהמרחק מהמדורה השכנה מספיק גדול. מגדירים גבול בטיחות למדורה מאבנים, על מנת לסמן את הקו שאותו לא עוברים. נועלים נעליים גבוהות ולובשים מכנסיים ארוכים וחולצה המתאימה להגנה על הגוף. מחזיקים בקרבת המדורה שני דליי מים מלאים למקרה של התפשטות שריפה. מרחיקים כל חומר דליק מהמדורה ובשום אופן לא מחזיקים בקרבת האש מיכלי דלק או גז. בסיום המדורה מוודאים כיבוי מוחלט של המדורה, על ידי שפיכת חול או מים. במקרה של שרפה, פועלים מיד לכיבויה ובמקביל מתקשרים למס' 102 לתחנת מכבי האש.

 

 

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד