ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

צפו: כך ביבי שמע שהתפללו עליו בקרעסטיר

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאים הצעירים שעשו את קפריסין ונשרפו מהשמש; כיצד שמע ראש הממשלה את הדיווח על כך ששמו הוזכר בציון בהונגריה?; דרמת הרולאפים בישיבת הסיעה של יהדות התורה בה נטל חלק ראש הממשלה; והכוכב הישראלי שהגיע לרכוש מכשיר מוגן

צפו: כך ביבי שמע שהתפללו עליו בקרעסטיר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה התחיל את השבוע בצורה חיובית מאוד לאחר המסע הקדוש לר' ישעיה'לה מקרעסטיר, מסע שדובר בו רבות. לייבל'ה שמח מאוד שסוף סוף הוא יכול היה להסיר את המסכה, עליה הקפיד מאוד במהלך השנה האחרונה, למרות שלייבל'ה מסתייג ומבהיר שבמקומות סגורים הוא נהג כמנהג המקום. 

השבוע גם היה לייבל'ה אחד שמשכו בזקנו בפוניבז', או כפי שהיה מי שאמר: "בזמן שבפוניבז' זורקים סטנדרים, בירושלים יש ערבים שמרביצים לבחורים בטיק טוק".

תיעוד בלעדי שהגיע ללייבל'ה הישר ממסדרונות הכנסת מלמד כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נחשף לר' ישעיה בן ר' משה. לאחר שנתניהו דרך לראשונה בחייו בישיבת הסיעה של יהדות התורה בכדי לדון על ענייני מירון ורבי שימען, פגש ראש הממשלה ביציאה את העיתונאי יצחק פלדמן שכדרכו בקודש משמח תמיד את ראש הממשלה העצוב בימים אלו בעקבות הפלונטר הפוליטי הקשה.

פלדמן קרא לנתניהו וסיפר לו כי הוא התפלל עליו בציון של ר' ישעיה'לה בהונגריה. בינתיים התפילות טרם נענו. לייבל'ה ממתין בדריכות.

גולת הכותרת של ישיבת הסיעה עם ראש הממשלה הייתה הצבת הרולאפים שהובאו אחר כבוד על ידי הרל"ש משה רבר, שתפס אומץ כמו שרק לו יש ובזכות ר' ישעיה בן ר' משה הציב את הרולאפים שהודפסו באותו היום.

לייבל'ה כל כך נהנה מהשטיבל החרדי בכנסת ישראל, עד שראש הממשלה חשב ששמו לו מאחורה רולאפים של הכנסת אורחים מירון.  

בן גביר חגג יום הולדת בכנסת. עוזריו כתבו בחשבון הפייסבוק שלו: "השתלטנו לאיתמר על החשבון, כי הוא חוגג היום יום הולדת! מה אתם מאחלים לו?". הגולשים איחלו להגשים את חלומו להתמנות לשר לביטחון הנגב.

ובהמשך למה שקרה בפוניבז': השבוע משה שילת מחב"ד כתב בסטטוס שלו מילים זועמות על ישיבת פוניבז' שמקבלת עונש בעקבות המלחמה של מרן הרב שך בחב"ד. לייבל'ה לא מבין, אם לשילת יש בעיה עם הליטאים, מדוע הוא בוחר לפרסם ביתד את מפעלי הרמב"ם היומי וכדו?.

ומי שהגיע בין גביע לבן לזריקת סטנדר לשבוע מכמה עוגות, הוא נשיא ישיבת פוניבז' הגאון הרב אליעזר כהנמן שנצפה השבוע עם שוקי כץ מהמאפייה המיתולוגית בבני ברק רוכש כמה עוגות לבית.

ובעוד הפוליטיקה מתנדנדת בקצב לא ברור, פגש לייבל'ה דיון לילי סוער ששילב בין מזרח למערב. יועץ התקשורת גואל ועקנין עם צמד העיתונאים הגוראים, עורך 'הדרך' אברהם דוב גרינבוים ואלתר גרובייס מ'משפחה', שנדנד את השניים תוך כדי שהעלו מתווי יציאה. בימים הקרובים ייחשף הרעיון המטלטל שעתיד לשנות את כל מה שידענו על פוליטיקה.

בהכנות להילולת הרשב"י במירון נצפה הראפר החסידי נסים בלאק נושא תפילה חרישית בציון הקדוש של רבי שמעון כהכנה דרבה לקראת ההילולא הגדולה. צילום: יוני קניג

ועדיין במירון ובהיערכות לל"ג בעומר: רב המשטרה הרב רמי ברכיהו נצפה ברביעי בלילה במירון עם העסקן הרב שמעון שישא מהעדה החרדית, שבוע בדיוק לפני ההילולא הגדולה בעולם.

ללשכתו הניידת של פנחס הומינר חבר מועצת העיר רחובות הגיע השבוע אורח נכבד. הרב יוסל קופברג יו"ר אגודת ישראל הגיע לבדוק כי פניות הציבור מתקבלות כמו שצריך.

מי שבא לחזק את הבחורים של ישיבת 'משיב הרוח' היה דווקא ח"כ משה גפני הידוע כמי שמקרב כל אדם באשר הוא. 

בלשכת סגן השר מקלב נראו השבוע שניים שהמתינו לפגישה של ח"כ אייכלר, יהודה מנדלוביץ של מקלב, ויצחק פלדמן של אייכלר, השניים אכלו מלא סוכריות וג'לים לזכרו של ר' ישעיה בן ר' משה כמובן.

מי שיצאו לחרוש את קפריסין הירוקה הם העיתונאי ישכר זלמנוביץ ואיש התקשורת הצעיר ביותר בני רוזנטל. השניים בלי להתבלבל ארזו טרולי קטן והמריאו היישר לקפריסן מרחק פחות משעה מבן גוריון בכדי לא לפספס אף הודעה בסיירת החרדית.

לייבל'ה שמע כי אחד העיתונאים במקום נשרף מהשמש בבריכה הנפרדת וכוחות הצלה הוזעקו מישראל לטפל במשחות טובות בבטנו שכרגע במצב קשה מאוד והוא זקוק לריפוי של כמה שבועות.

ומי שנסע השבוע ליעד החם גאורגיה זה ישיבת דרכי נועם שנסעו עם האחד והיחיד דודי רובינשטיין לליבלה נודע כי גם שם לא ויתרו שום יום על לימוד של 3 שעות ברציפות.

היועץ והאטרטג ארי גלהר הדאיג היום את לייבל'ה לאחר שהעלה תמונה מבית החולים 'מאיר' בכפר סבא עם יד חבושה ו'אנרגיות מרימות'. לייבל'ה בדק ומצא כי גלהר חזר אתמול בלילה מנופש קצר בשארם השייח בסיני והתעורר הבוקר במוד ניקיונות הבית.

אלא שאגרטל הפרחים פחות התחבר, נשבר בידיו והוביל לחתך עמוק בכף היד. אחרי מספר שעות שוחרר גלהר מבית החולים והוא צפוי לחזור לניתוח נוסף בכף היד. לייבל'ה רגוע כל עוד גלהר יוכל להמשיך בלימודי ה DJ שהתחיל ומאחל לו רפואה שלמה במהרה. 

מי שהתחדש השבוע במכשיר כשר ומוגן במיוחד היה השחקן עודד מנשה שהגיע למשרדים המפוארים של נתיב מובייל בפתח תקווה שם קיבל שירות ממנהל המכירות צביקה גולדמן שניסה למכור לו גם גנרטור שבת, אך הוא הסתפק לעת עתה במוגן היוקרתי של נתיב מובייל.

לייבלה נעדר מ"ועידת התאגידים העירוניים" שהתקיימה באילת, כחבר פאנל במושב היוקרתי נראה אברהם מנלה, שהציג עמדה חרדית גאה והדגיש את העובדה כי הקטר שיניע את המשק הוא שילוב חרדים בתפקידי מפתח והכשרה של חרדים , את המשתתפים שלא רואים אלו מנכ"ל החכ"ל בב"ב שלמה פולק, ראש עירית ביתר מאיר רובינשטיין, איצ'ו רייך, עו"ד רוני פאלוך, שמוליק ליטוב מנכ"ל עיריית בני ברק, עו"ד אברמי יוסטמן מקמ"ח, יהודה מורגנשטרן מהחכ"ל ב"ב, הרב בנציון נורדמן מחדרה, יהודה אבידן ועוד.

מנהל תוכניות חרדים בג'וינט הרב יצחק טרכטנגוט שנצפה בשנה האחרונה באורח תדיר בכל בתי גדולי ישראל, התברך השבוע בחמימות רבה מחבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר ממודז'יץ.

בבית שמש השבוע חמש שנים להקמת ארגון 'מאזני צדק' בנשיאות עו"ד וטו"ר ישראל ענדן נערך ערב גיבוש מפנק לחברי הארגון.

ללייבל'ה נודע כי על הצד הקולינרי הופקד איש הבשרים אבי מילר ופינק בבשר ישר מר' שעיה בן ר' משה כפי שתוכלו לראות בווידאו לפניכם.

את הרה"ג רבי חיים ברונר מראשי מוסדות הקירוב 'כנסת ישראל' ראה לייבל'ה בביקור וברכה מיוחדת אצל האדמו"ר מבוסטון במעונו בביתר. במשך זמן רב העלו זיכרונות מזקניו ואביו האדמו"רים רבי לוי יצחק ורבי פנחס דוד מבוסטון זצוק"ל שהרב ברונר היה מבאי ביתם. 

בבין הזמנים של הזמרים בימי ספירת העומר לייבל'ה תפס את הקלידן הטוב ביותר יהודה גלילי רוכש בטרקטורון את קפריסין. 

הזמר המצליח משה קליין ואיש היח"צ נתי בדש סוגרים קצוות אחרונות לקראת הוצאת אלבום הבכורה בקרוב.

ומהנעשה בארה"ב השבוע, לייבל'ה בדק מי המגיעים והנכנסים בשערי חו"ל וגם חזרה בארץ ישראל.

תחילה למוצאי שבת ההילולא של ר׳ ישעיה'לה בן ר' משה מקערסטיר שנערכה לעסקנים ואנשי עסקים מארצות הברית בניהם העסקן אברהם יעקב פרידמן מקורבם של בכירי השלטון של בארה"ב ויד ימינו של פיל מורפי מושל ניו גרז'י, איש החסד ר׳ ג’ו הרמן ומורדי גץ יחד עם המפיק אייזיק גפן ומלך הקומזיצים הזמר דובי מייזליס שהגיע היישר מניו יורק ורגע לפני החתונה לגיסתו. 

הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה נצפה בצהרי חמישי מגיע בשערי נתב"ג בישראל כשבנו חביבו סוחב את המזוודה.

את הנכד הגדול של הרבי מבעלזא ראה לייבל'ה בביקור בחנות הכובעים של סנדרס, הרב שלום רוקח שכבש את אלפי חסידי בעלזא וקנדה רגע לפני סיום הביקור הגיע לחנות להתחדש בכובע חדש שאין בארץ. 

בנחיתה של ראשון בבוקר ראה לייבל'ה את נשיא איחוד הצלה אלי ביר ממתין באולם הבאים בשדה התעופה קנדי.

לייבל'ה הספיק גם לקפוץ לנתב"ג ולצלם את הקבוצה המובילה במוזיקה החסידית, שניה לפני שהם נכנסים למטוס ללייבל'ה גם התגנבה שמועה שביום האחרון של המסע בקבוצה תעשה בדיקת קורונה בחול ומי יודע מה הם יעוללו שם.

בשדרה ה – 13 בבורו פארק ראה לייבל'ה את הסופר הרב טוביה פריינד בעל ה'נועם שיח' מתארח לרב שיח מיוחד במשרדי מגזין 'די וואך'.

מי שעוד טייל ברחובות בורו פארק היה הרב'ה הצעיר ממבקשי השם שכבר המון זמן לא דרך על אדמת ניו יורק. כעת הרב'ה הגיע לא ברור עדיין האם דודי ההויז בחור גם הגיע. 

את בעל המנגן והגרמאר יעקב שלמה גרוס ממקורבי הרבי מבאניא מונסי זצ"ל, שנפטר בשבת האחרונה ראה לייבל'ה בהכנות לקראת שבת ההכתרה במונסי של הבן הממשיך. 

גם טיסות עסקים נרשמו השבוע כאשר מנכ"ל חברת צ׳רידי שי צ'רבינסקי נצפה השבוע בנתב״ג בדרך לפגישות עבודה בניו יורק בציר הקבוע שלו עד הקורונה. לייבל'ה שמח בשביל עובדי צ'רידי על הפגישה השבועית ביום ראשון הקרוב שנדחתה לזום אחר הצהריים, עקב שהייתו של המנכ״ל בחו"ל.

ובינתיים, מוטי קריכלי נשאר לתדרך את איש הטלוויזיה צביקה הדר לפני הנחיית ערב שגרירים לעמותת ׳גדולים מהחיים׳ שיצאה בקמפיין צ'רידי.

ומכאן לברכות ואיחולים לרגל שורת שמחות שהיו השבוע. 

המפיק האגדי איזיק גפן חגג השבוע יום הולדת וכמנהג חברים טובים, קיבל לפניו עוגה מלאה בקצף רב.

אברכי רשת הכוללים עיתים הפתיעו את ראש הכולל הגר"י אלקיים בבר המצווה לבנו שנערכה בשבוע האחרון בירושלים.

ברכת מזל טוב לעורך 'משפחה' יוסי אליטוב לרגל שמחת הולדת הנכדה בת לבנו דוידי אליטוב.

ברכת מזל טוב לדוד בלומנשטוק חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם 'דגל התורה' לרגל שמחת בר המצווה לבנו. לשמחה הגיעו כל המי ומי. כפי שתוכלו לראות בגלריה שפורסמה כאן באתר. 

דוד בלומנשטוק חגג בר מצווה לבנו • מי הגיעו?

אפרופו שמחות בעיריית ירושלים, ברכת מזל טוב לפנחס ארליך הגבוה מכולם מי שמשמש כמנהל מחלקת תרבות תורנית בעיריית ירושלים לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

בשמחת בר המצווה השבוע לבנו של הרב אריה לוין מחשובי רבני תל אביב נראו באולמי 'קונקורד' הרב ישראל מאיר לאו וחבר הכנסת גדעון סער מ'תקווה חדשה', שעדיין מתנגד לממשלה עם נתניהו. 

בארה"ב, נגיד עולם התורה יוסל טאבאק חגג את שמחת אירוסי בתו עם חתן עילוי כנהוג שאמר שטיקל' תורה ארוך כמנהג בריסק. לייבל'ה ראה המונים נוהרים לשמחה הגדולה שנערכה בתחילת השבוע.

ברכת מזל טוב לעסקן הגדול לבית בעלזא הרב ראובן חיים וויינברגר מבורו פארק, לרגל שמחת אירוסי נכדו בן לחתנו הר"ר אשר יהודה קליין עם הכלה בת הרב חיים פרידמן חתן הרב אבא קליין מבעלי 'קליינס אייסקרים' הידוע. בשולחן הכבוד השתתפו האדמו"ר מזידיטשויב מארה"ב, דוד הכלה הגרש"א שטרן רב מערב בני ברק והגבאי לבית בעלזא הרב שמעון וואלף קליין. 

הזמר והקלידן עמירן דביר חגג השבוע את שמחת אירוסי בנו ברוב עם ובכפוף להנחיות ולתו הסגול והירוק.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן יואלי קליין לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשאול לנדא מעסקני חסידות פיטסבורג וממקורבי האדמו"ר לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה. 

ולסיום, שמחה השבוע בבית אלעד החסידית: מזל טוב לוולוי הרשקוביץ מחשובי חסידי קרעטשניף לאירוסי הבן גרשון מבחירי ישיבת 'אורייתא'. לרגל השמחה ישבות בנו הגדול של הרבי הרה"צ רבי דוד משה רוזנבוים בשבת הקרובה באלעד. לייבל'ה מחכה לעדכונים במוצאי שבת בקבוצת אלעד החסידית שלא נחה אף פעם. 

לייבל'ה רכילות חרדית רבי ישעיה מקרעסטיר עודד מנשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד