ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אין לנו שום סמכות"

מכתב חב"ד > פרסום ראשון: 40 רבנים סירבו לחתום נגד בן-גביר

לאחר שאתמול דווח כי שלושה רבני חב"ד חתמו על מכתב אשר מתח ביקורת על העלייה של יו"ר 'עוצמה יהודית' להר הבית, היום נודע ל'בחדרי' כי הוצע לארבעים ושלושה רבנים לחתום - אך רק שלושה חתמו על המכתב | אחד הרבנים שהתנגדו: "אין לנו שום סמכות למחות נגדו"

מכתב חב"ד > פרסום ראשון: 40 רבנים סירבו לחתום נגד בן-גביר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסאגה סביב עלייתו של ח"כ איתמר בן-גביר להר-הבית נמשכת: לאחר פרסום מכתב רבני חב"ד, ל'בחדרי חרדים' נודע היום (חמישי) כי 40 רבנים סירבו לחתום עליו.

בשבוע החולף ארגון 'מורא קודש', בראשות שמוליק שטרן, פנו אל 43 רבנים, וביקשו שיחתמו על מכתב נגד העלייה של בן-גביר - אולם הם נחלו תבוסה, כאשר רק שלושה רבנים הסכימו לחתום, בעוד ה-40 האחרים סירבו, מכיוון שלטענתם הם לא יכולים לדרוש מבן-גביר לא לעלות להר.

לדברי אחד הרבנים שסרב לחתום: "איתמר בן גביר הוא בן תורה ויהודי יקר. למרות שאנחנו חולקים עליו בהר הבית, הוא הולך לפי דעת מוריו אז אין לנו שום סמכות למחות נגדו".

גורם נוסף, המקורב לבן-גביר ששוחח עם 'בחדרי חדרים' הטיח במארגן המכתב: "מדוע שמוליק שטרן, שמכלה את זמנו בלנסות לארגן עצומות נגד בן-גביר, לא פועל נגד שליטת הווקף. גם לדעת הרב טאו, ולמעשה לדעת כל הפוסקים, אין שום היתר לאפשר ריבונות של ערבים להר הבית. ומוזר מדוע מר שטרן מתעסק עליית יהודים".

כזכור אתמול דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי שלושה רבני חב"ד שלחו מכתב ליו"ר 'עוצמה יהודית', ובו מחאו על עלייתו להר-הבית ביום העצמאות, ואף ביקשו ממנו שלא לעשות זאת יותר.

"נצטערנו וכאבנו לשמוע שכבודו נכנס, בפרסום ובפומבי, להר הבית, דבר שנאסר על ידי כל גדולי ישראל", כתבו במכתב והמשיכו, "אנו מבקשים מכבודו לבל ישוב עוד לעשות כדבר הזה, ומזהירים את כב' ואת הציבור מאיסור חמור".

תגובת ארגון 'מורא מקדש': "הטענה כאילו 40 מרבני חב"ד סירבו לחתום על מכתב המחאה נגד כניסתו של ח"כ בן גביר להר הבית היא שקר מוחלט", מכחישים בארגון וממשיכים, "מלבד שלושת הרבנים החותמים, פנינו רק לארבעה רבנים נוספים בלבד, חברי בית הדין של חב"ד".

"ארבעתם לא חלקו על תוכן המכתב, רק אמרו שירצו לדון בזה בצורה מסודרת, לכשבית הדין יתכנס בשבועות הקרובים. אין שום רב מחב"ד שגיבה את מעשהו של בן גביר", הוסיפו בתגובה.

איתמר בן גביר רבני חב"ד עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד