ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"נתניהו איבד את זה"

הח"כים החרדים לא שוללים תמיכה מבחוץ בממשלת בנט-לפיד

יומיים לאחר ש'יהדות התורה' פרסמה הודעה לתקשורת כי הם ילכו לאופוזיציה יחד עם נתניהו, בשעות האחרונות, ישנם דיבורים אחרים. ל'בחדרי' נודע כי אמש שוחחו שני ראשי מפלגות ביניהם לאחר מסיבת העיתונאים התקיפה של נתניהו נגד בנט • לא שוללים תמיכה בממשלת בנט-לפיד

הח"כים החרדים לא שוללים תמיכה מבחוץ בממשלת בנט-לפיד
חברי הכנסת החרדים בהצבעה צילום: באדיבות המצלם

במפלגות החרדיות משנים גישה לאור המצב הפוליטי הקשה, אליו נקלע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם תמכו בשנים האחרונות, בכירים חרדים משוחחים ביניהם ולא שוללים תמיכה מבחוץ בממשלה שירכיבו נפתלי בנט ויאיר לפיד וזאת בכדי לסייע להם בהקמת הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (רביעי) לאחר נאומו התקיף וחסר התקדים של נתניהו, שוחחו ביניהם טלפונית שניים מראשי הסיעות החרדיות בטלפון והזדהו בתחושה הקשה כי סופו הפוליטי של נתניהו כבר כאן, כשאחד מהם התבטא "נתניהו איבד את זה", ובן שיחו הסכים לדברים.

ביום שני צפוי היה יו"ר יהדות התורה משה גפני להיפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, זאת לאחר שלפני שבועיים שהוא דחה פגישה שכזאת, אולם הערב נודע כי גם הפגישה הנוכחית נדחתה למועד בלתי ידוע מסיבות טכניות. נזכיר כי לפני כשבועיים פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי גפני טען בפני לפיד כי אין דרך להגיע להבנות בנושא פסקת ההתגברות, חוק הגיוס וחוק הגיור, וכעת למרות זאת הוא מסכים לפגישה.

יצוין כי אמש (רביעי) פרסם העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11', כי יאיר לפיד העביר מסר לחרדים כי מעדיף להישען עליהם ועל סמוטריץ׳, מאשר על נציגי הסיעות הערביות, כשבמפלגות החרדיות כלל לא שוללים את האפשרות, והם ביניהם בוחנים זאת בשיא הרצינות.

עיקר השיקול, חילוקי הדעות ביניהם, כמה זמן הממשלה הזאת תחזיק, באם יראו למשל כי יחוקקו חוקים נגד נתניהו, מה שיראה על יציבות, הם ישקלו ברצינות להשתלב בדרך כזו או אחרת בממשלה, בדרך אחרת שיראו כי הממשלה לא תשרוד, הם יעדיפו להישאר כמה חודשים באופוזיציה עד לבחירות הבאות בתקווה שהתוצאה תהיה שונה.

רק השבוע שיגרו ב'יהדות התורה' הודעה לתקשורת, לפיה: "במידה ותקום חלילה ממשלה אחרת, סיעת יהדות התורה תהיה באופוזיציה כסיעה לוחמת ומאוחדת", יומיים בלבד אחרי, במפלגות החרדיות נשמעים כבר דיבורים אחרים הסותרים להודעה הזו.

נתניהו והחרדים בנימין נתניהו ממשלת בנט לפיד החרדים ונתניהו חברי הכנסת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד