ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המוקש הגדול

התנאי של ליברמן לממשלת שינוי עם חרדים

בעוד המנדט להרכבת הממשלה בידי נתניהו, דווקא מחנה גוש השינוי מציג היתכנות ממשית להקמת ממשלה | הערב מדווח כי בגוש השינוי שוקלים לצרף את החרדים, אך ליברמן מציב תנאי לכך

התנאי של ליברמן לממשלת שינוי עם חרדים
ליצמן גפני וליברמן צילום: דוברות הכנסת

נראה כי המערכת הפוליטית מתחילה להפנים שאם תוקם ממשלה בקרוב, היא לא תהיה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכעת נותר רק לדון בחילוקי הדעות בין בנט-סער לבין אנשי גוש המרכז-שמאל וכן מי המפלגות שייקחו חלק בממשלה כזו.

בגוש השינוי דנים באפשרות לצרף את המפלגות החרדיות לממשלה שלהם, כשהמוקש הוא אביגדור ליברמן. רביב דרוקר מדווח בערוץ 13 הערב (חמישי), שבכיר בגוש השינוי אומר לו כי ישנה היתכנות שהחרדים יכנסו כבר בהתחלה לממשלה - אלא שיש את התנאי שמציב ליברמן: רק אחרי חצי שנה המפלגות החרדיות יוכלו להיכנס.

ייתכן כי ליברמן מעוניין להעביר חקיקה אנטי-דתית בתקופת הראשונה של הממשלה ורק לאחר מכן הוא יאות להכניס את החרדים לממשלה כזו כשענייני דת ומדינה הם דבר מוגמר.

חיזוק לכך מגיע מהדיווח של יאיר שרקי בחדשות 12 הערב על כך שקיימת הסכמה בין בנט-לפיד-ליברמן שאם תקום ממשלה, ענייני דת ומדינה ינוהלו תחת סמכותם של רבני צהר, כשהמשמעות לכך היא מתווה משה ניסים לגיור, פירוק מונופול הכשרות, ומינוי רבנים ראשיים ציוניים.

 

אביגדור ליברמן חברי הכנסת החרדים ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד